از 21 الی 24 تیرماه جاری

استان گلستان در آستانه دهه کرامت میزبان کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) خواهد شد و خادمان آستان مقدس حضرت معصومه (س) برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی را از 21 الی 24 تیرماه جاری در خطه سرسبز گلستان دارند.

گلستان میزبان کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛استان گلستان در آستانه دهه کرامت میزبان کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) خواهد شد کاروانی که در آن دو خادم، یک سخنران و یک مداح از آستان مقدس حضرت معصومه (س) برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی را از 21 الی 24 تیرماه جاری در خطه سرسبز گلستان به اجرا درمی‌آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تشریح برنامه‌های سفیران کریمه اهل بیت علیه‌السلام در این استان گفت: کاروان سفیران کریمه اهل بیت (ع) از قم به مدت چهار روز در استان گلستان حضور خواهند یافت و حال و هوای نگارستان ایران در دهه کرامت با برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی به این سنت حسنه مزین خواهد شد.

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد با اشاره به اینکه در دهه کرامت دو کاروان از آستان مقدس قم و آستان مقدس مشهدالرضا در استان گلستان حضور می‌یابند، ابراز کرد: سفیران کریمه اهل بیت علیه السلام در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، آق قلا، آزادشهر و نگین شهر حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ده برنامه برای این کاروان پیش بینی شده است، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، عیادت از بیماران، حضور در اماکن مذهبی و گلزار شهدا، حضور در جمع زندانیان، اجرای برنامه‌‌های متنوع مذهبی و معنوی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این کاروان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: حضور سفیران اهل بیت علیه السلام برکات زیادی برای مردم دارد و نتایج آن ترویج معروفات در جامعه است.

ولی‌نژاد با اشاره به اینکه لایه‌های درونی جامعه نیازمند کارکرد فرهنگی بیشتر است، ابراز کرد: هر چه بتوانیم در این زمینه ورود پیدا کنیم ثمرات بیشتری شاهد خواهیم بود.

وی ارتباط تنگاتنگ مردم با سفیران کریمه اهل بیت علیه السلام را موثر خواند و گفت: ما هر چه از حضور کاروان بهره بیشتری ببریم یقینا ثمرات بهتری نصیب جامعه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: در کاروان سفیران کریمه اهل بیت علیه السلام دو خادم، یک مداح و یک سخنران از آستان مقدس قم به استان گلستان اعزام خواهند شد و بسته‌های متبرکی را بین مردم توزیع خواهند کرد.

ولی‌نژاد از برگزاری مراسم جشن دختران آفتاب در دهه کرامت خبر داد و گفت: این برنامه در روز ولادت حضرت معصومه علیه السلام برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) خاندان کرم هستند و ایران اسلامی در پرتو این خاندان قرار دارد ما بر اساس سیاست‌های کلان ستاد شئون فرهنگی نمی‌خواهیم مناسبت‌سازی کنیم.

حجت‌الاسلام سایری افزود: از مناسبت‌هایی که سند و مبنا ندارند پرهیز می‌کنیم و از مناسبت‌هایی که دارای ریشه، اصالت و هویت هستند حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های مذهبی به سمت آراستگی سوق پیدا کرده است، گفت: نخستین سفر سفیران کرامت حضرت معصومه(س) را به استان گلستان داریم که امیدواریم حضور این کاروان از سوی رسانه به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گلستان بیان کرد: حضور چنین کاروان‌هایی در جامعه معنویت را افزایش می‌دهد و موجب تحول فرهنگی خواهد شد نقش رسانه‌ها در این زمینه بسیار موثر است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار