مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

۴۹ هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند/ خرید دو میلیارد تومان لوازم توانبخشی برای معلولان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۵۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که با احتساب خانواده هایشان 110 هزار نفر می شوند.

وی افزود: از این تعداد معلول، ۲۳ هزار نفر را معلولان جسمی و حرکتی، ۱۰ هزار و یکصد نفر را معلولان ذهنی، ۹ هزار نفر را معلولان کم شنوا، هفت هزار و ۵۰۰ نفر را ناشنوایان و چهار هزار و ۷۰۰ نفر را بیماران روانی مزمن تشکیل می دهند. 

غفاری تصریح کرد: ۶۰۰ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستند که ۶۰ درصد آنان مربوط به تصادفات جاده ای است.

وی از خرید دو میلیارد تومان لوازم توانبخشی و کمک توانبخشی برای معلولان و 600 میلیون تومان لوازم ارتوپدی فنی خبر داد و گفت: این میزان خرید نسبت به سال قبل آن 25 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: دستگاه توانبخشی برای معلولان ضایعات نخاعی به مبلغ یکصد و 12 میلیون تومان خریداری شده که همزمان با هفته بهزیستی در گرگان و گنبد افتتاح می شود.

وی افزود: این دستگاه توسط اساتید دانشگاه علم و صنعت ساخته شده که تجربه راه رفتن را به ضایعات نخاعی می دهد و به تحرک فعالیت بدنی این افراد کمک می کند.

غفاری از افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی در سال جاری خبر داد و اظهارداشت: ماهانه یک و نیم میلیارد تومان مستمری به مددجویان پرداخت می شود.

وی با اشاره به واگذاری فرزندان بی سرپرست به خانواده ها، گفت: سال گذشته 32 کودک به فرزند خواندگی داده شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان یادآور شد: در حال حاضر یکصد و 70 خانواده متقاضی دریافت فرزند هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار