مدیر کل کمیته امداد گلستان بیان کرد

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: از ابتدای سال 1396 مستمری افراد تحت پوشش سازمان‎های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی سه برابر افزایش پیدا کرده است.

اختصاص 60 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

به گزارش گلستان24؛امان‌الله حسین‌پور پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و پیگیری‎های دولت از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان‎های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 1396 یک خانواده یک نفره تحت پوشش به غیر از یارانه 148 هزار تومان به آن مستمری تعلق می‎گیرد، همچنین در اسفندماه معادل مستمری ماهیانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، عیدی برای آنها واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد گلستان تعداد خانواده‎های تحت پوشش کمیته امداد و مستمری‎بگیر سطح استان را 50 هزار خانواده عنوان کرد و افزود: 10 هزار خانواده در سطح استان از دیگر خدمات  کمیته امداد به غیر از مستمری استفاده می‎کنند.

حسین‌پور ادامه داد: طبق قانون مجموع سبد حمایتی افراد مددجو باید 20 درصد حقوق قانون کار باشد اما در حال حاضر به دلیل آنکه در سال جاری بیش از 280 میلیارد تومان گردش مالی کمیته امداد بوده سبد حمایتی افراد مددجو نیز بیش از 20 درصد قانون کار افزایش پیدا کرده است.

*اختصاص 60 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد

وی از خدمات دیگر کمیته امداد به مددجویان تحت پوشش را کمک هزینه ازدواج عنوان کرد و افزود: مددجویان تحت پوشش که فرزندشان ازدواج می‎کنند  برای فرزند دختر تا سقف 3 میلیون تومان بسته به شرایط خانواده کمک جهیزیه بلاعوض داده می‎شود برای پسران نیز از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان در قالب هدیه ازدواج کمک می‎شود.

مدیرکل کمیته امداد گلستان، کمک هزینه خدمات درمانی، کمک هزینه ساخت مسکن، کمک هزینه تحصیلی فرزندان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر خدمات کمیته امداد به مددجویان عنوان کرد و گفت: امسال 60 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال مدد جویان در نظر گرفته شده است بر این اساس علاوه بر ارائه آموزش و مهارت رایگان تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ارائه می‎شود.

حسین‌پور یکی از سرفصل‎های مهم کمیته امداد را اشتغال دانست و گفت: توانمندی افراد تحت پوشش کمیته امداد یکی از اهداف مهم ما محسوب می‎شود از این رو برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان هیچ محدودیتی نداریم اما برای افراد نیازمندی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند تا 20 درصد از تسهیلات مورد نیاز  اشتغال برای شهرستان‎های مختلف استان در نظر گرفته شده است.

*اجرای طرح پالایش مددجویان از سال آینده

وی از اجرای طرح پالایش مددجویان در سال آتی خبر داد و گفت: درصد بسیار کمی خطا در تحقیقات مددجویان وجود دارد که موجب شده عده محدودی از افراد تحت پوشش کمیته امداد واقعأ نیاز به این نوع حمایت‎ها نداشته باشند بنابراین در سال آتی طرح پالایش مددجویان اجرا می‎شود و کسانی که استحقاق تحت پوشش کمیته امداد را ندارند پرونده آنها بسته خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد ادامه داد: اما افراد نیازمندی در جامعه هستند که تحت پوشش هیچ سازمان حمایتی نبوده و آبرومندانه به زندگی خود ادامه می‎دهند برای این افراد 42 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و افراد معتمد در محله‎ها راه‌اندازی شده است که افراد نیازمند را برای ارائه خدمات به مددکاران کمیته امداد معرفی کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار