در همایش عفاف و حجاب گالیکش مطرح شد؛

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: جامعه‌ای که مردان پاک و نگاه پاک مردانه نداشته باشد، زنانش نمی‌توانند در امان باشند.

حجاب؛ پرچم هویتی، ملی، دینی و مذهبی ماست/ مسئله عفاف فراتر از حجاب است + تصاویر

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان در مراسم گرامیداشت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر در کانون شهید محمدباقر خسروی با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه (س) گفت: در بین فرزندان امام کاظم (ع) بعد از امام رضا (ع) کسی همسنگ و برابر با او نیست.

nilkooh3049 1

خانم کلثوم غفاری در ادامه علم و دانش حضرت معصومه را از خصوصیات برجسته ایشان برشمرد و افزود: بر اساس روایات و احادیث، حضرت معصومه (س) در کنار حضرت فاطمه (س) ازجمله بانوانی است که دارای مقام شفاعت است.

وی ضمن اشاره به عصمت حضرت معصومه (س) گفت: آن حضرت بعد از وفاتش توسط امام رضا (ع) لقب معصومه دریافت کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن گرامیداشت هفته عفاف حجاب تصریح کرد: حجاب، پرچم هویتی، ملی، دینی و مذهبی ماست اما موضوع فراتر از آن، مسئله عفاف است.عفاف یعنی برای خود حریمی مشخص نموده و از آن حریم محافظت کنیم و اجازه ندهیم نگاه ناپاک آن حریم را آلوده کند.

وی عنوان کرد: عفاف یعنی درون خود را از هر نوع آلودگی و پلیدی پاک‌کنیم به‌گونه‌ای که همین عفت باعث شرم و حیای ما بشود.

nilkooh3049 1

غفاری بابیان اینکه حفظ عفاف و حجاب برای همه است و به‌مانند ایمان و تقوا، زن و مرد ندارد، به مادران توصیه کرد: برای حفظ عفاف در جامعه، پسران نیز باید در خانواده‌ها خوب تربیت شوند که دختران جامعه احساس امنیت بکنند.

وی افزود: جامعه‌ای که مردان پاک و نگاه پاک مردانه نداشته باشد، زنانش نمی‌توانند در امان باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بانوان سطح شهرستان گالیکش در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت کشور نه‌تنها این تشکل‌ها بلکه آحاد مردم باید باکار و تلاش و کوشش کمک کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: بانوان با آگاهی، بینش و مطالعه و خردورزی مسائل را تجزیه‌وتحلیل کنند و بنیان خانواده را تحکیم ببخشند.

nilkooh3049 1

توانمندسازی زنان و دختران ضرورت تحقق توسعه پایدار

فرماندار گالیکش نیز در این مراسم گفت: توسعه پایدار در جامعه با دخالت همه ظرفیت‌ها ازجمله دختران وزنان محقق می‌شود.

حسن خسروی افزود: یکی از ویژگی‌های یک دختر ازنظر اسلام دین‌مدار بودن و توجه به تعالیم اسلامی است.

وی اظهار داشت: قوانینی که در اسلام وجود دارد قطعاً در تربیت فرزندان و نسل صالح مؤثر خواهد بود.

خسروی تقوا را یکی دیگر از ویژگی‌های یک دختر ازنظر اسلام برشمرد و بیان کرد: تقوا عامل مهم مصونیت زنان از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است که باعث حیا و عفت خواهد شد.

nilkooh3049 1

فرماندار گالیکش نقش دانش را در ایجاد یک زندگی ایده آل بااهمیت دانست و خاطرنشان کرد: خانم‌ها با ارتقای سطح دانش خود در ابعاد مختلف می‌توانند سعادت و موفقیت زندگی خود را تأمین کنند.

وی ضمن اشاره به استفاده از عقل در همه امورات زندگی، تصریح کرد: زندگی سعادتمندانه درگرو داشتن تعقل است.

خسروی اظهار داشت: تمسک به زندگی حضرت معصومه (س) به‌عنوان الگوی برتر یک دختر مسلمان می‌تواند به ایستادگی و مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد کمک کند.

فرماندار گالیکش در پایان گفت: توسعه پایدار در جامعه با دخالت همه ظرفیت‌ها محقق می‌شود که یکی از این ظرفیت‌ها زنان و دختران می‌باشند. دولت و سازمان‌های مردمی با توانمندسازی زنان در زمینه‌های مختلف، بهداشت روحی و سلامت جسمی و همچنین آموزش‌های شغلی می‌توانند کمک فراوانی به پیشرفت و توسعه پایدار جامعه کنند.

nilkooh3049 1

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار