حکایت تلخ یک سرمایه گذار در طرح آفتاب 2 گرگان :

یک سرمایه گذار خارجی با گلایه از رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان گفت : بنده تمام زندگی و سرمایه ام را در این استان صرف کردم و در طرح آفتاب دو با آقای چوپانی شریک شدم اما الان 6 میلیارد پول مرا نمی دهند .

گلایه یک سرمایه گذار خارجی از رئیس اتاق بازرگانی گلستان : این بود حمایت از سرمایه گذار خارجی !/ 6 میلیارد طلبم را نمی دهند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ در پیچ و خم انتشار اسامی افرادی که تسهیلات رونق تولید در استان گلستان دریافت کردند ، یک نام از برجستگی خاصی برخوردار بود که چشم رسانه ها نیز همان فرد را گرفت .

علی محمد چوپانی ؛ رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان ، البته فعالیتهای اقتصادی علی محمد چوپانی از گذشته نیز در قالب شرکت خودش و یا با شرکاء ادامه داشته اما از وقتی وی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی استان گلستان انتخاب شده ، به نوعی بیشتر در تیررس رسانه ها قرار گرفته است .

اخذ 34 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید فقط در سال 96 که رقم گنده ای در سطح استان گلستان به شمار می رود ، فعالان فضای مجازی استان و مردم را به این فکر فرو برده که با این پول چه مقدار اشتغالزایی و رونق تولید صورت گرفته است ؟ چند نفر بیمه شده اند و چقدر ارزش افزوده نصیب استان گلستان شده است ؟

یا اینکه آیا فردی پولدار و میلیاردر چون چوپانی که می تواند با سرمایه اش دهها نفر را وام می دهد ؛ نیاز به وام برای تداوم فعالیت شرکت خود داشته یا نه ؟

در همین رابطه ؛ محمد نادر حیدری سرمایه گذار یک شرکت ساختمانی که با علی محمد چوپانی در طرح آفتاب 2 همکاری داشته از وی گلایه می کند و می گوید : چوپانی و شریکش (بابایی) در شروع طرح افتاب 2 با سرمایه بنده که حدودا 6 میلیارد تومان بود شروع بکار کردند و از پیش فروش اولیه ساختمان نیز 70 میلیارد تومان سود برده اند .

وی ادامه داد : اما از سال 93 به این طرف وی از پرداخت 6 میلیارد تومان از طلب ما خودداری می کند و تمامی وسایل شرکت ما که 3 میلیارد تومان قیمت دارد را در طرح آفتاب نگه داشته  و اجازه خروج هم به آن داده نمی شود و با توجه به شکایتی که به دادگاه کرده ایم هنوز نتوانستیم نتیجه بگیریم ، گویا زور ما کمتر است .

این فرد که از اتباع خارجه است می گوید : تازگی ها متوجه شدیم که امکانات و تجهیزات شرکت ما را به کارخانه خود و شریکش در خان ببین انتقال دادند و به صورت مجانی از آن استفاده می کنند .

وی با ناراحتی می گوید : این بود حمایت از سرمایه گذار خارجی ؟ من تمام زندگی ، زمین ها و ثروتم در افغانستان را جمع کردم و آمدم در این استان سرمایه گذاری کنم اما جواب ما را اینجوری دادند و هیچکس هم پاسخگوی ما نیست و کسی به داد ما نمی رسد .

حیدری تاکید کرد : قرارداد اینجانب 16 میلیارد بود و من 6 میلیارد هنوز طلب دارم که این موضوع در اتاق  داوری اتباع خارجه به مدت 3 سال  در حال رسیدگی می باشد که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده ایم .

امیدواریم استاندار گلستان و سایر مسئولین نظارتی و قضایی که همواره دم از حمایت از سرمایه گذار خارجی را می زنند به این موضوع ورود کرده و اگر واقعا حقی از این شرکت ضایع شده به آن رسیدگی کنند .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار