استاندار گلستان با بیان اینکه استان گلستان نتوانسته از ظرفیت‌های ستاد بازآفرینی کشور به خوبی استفاده کند، گفت: در هیچ یک از شهرهای استان درباره بازآفرینی شهری قدمی برداشته نشده است.

انتقاد استاندار گلستان از مکان‌یابی غلط در برخی از پروژه‌های مسکن مهر

به گزارش گلستان24؛ به نقل از تسنیم ، سیدمناف هاشمی در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان اظهار داشت: آمار و گزارش‌ها نشان می‌دهد استان گلستان نتوانسته از ظرفیت‌های ستاد بازآفرینی کشور به خوبی استفاده کند. دولت حدود 7 تا 8 هزار میلیارد تومان پول برای این بخش کنار گذاشت اما تنها در گرگان قدم‌هایی برداشته شد.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه هم منابع خوبی برای این بخش تعریف شد و وجود داشت که در استان گلستان استفاده از این بندها مغفول مانده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد در هیچ یک از شهرهای استان درباره بازآفرینی شهری قدمی برداشته نشده است، اظهار داشت: 900 هکتار بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد در شهر گرگان وجود دارد اما تنها در 5 هکتار آن کارهایی انجام شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ابتدای سال‌جاری باید 30 درصد تخصیص اعتبارات دستگاه‌های متولی در این بخش هزینه شود که باید مورد توجه دستگاه‌ها و مدیران قرار بگیرد.

هاشمی با انتقاد از مکان‌یابی غلط در برخی از پروژه‌های مسکن مهر گفت: چند صد هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر هزینه شد که اگر همین هزینه در بافت فرسوده انجام می‌شد حداقل احیاء 40 درصد بافت فرسوده کشور اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه دستگاه متولی نیز در موضوع بازآفرینی شهری موفق عمل نکرده است، افزود: اگر وزارت راه و شهرسازی ارزیابی صادقانه‌ای از فعالیت‌های خود داشته باشد، مشخص است که موفقیتی در این زمینه ندارد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که استان در این مقطع کنونی بتواند از ظرفیت دستور رئیس جمهور در خصوص بازآفرینی شهری بهره بیشتری ببرد.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانون برنامه ششم توسعه در موضوع بازآفرینی شهری، به ورود بخش خصوصی در این حوزه هم اشاره کرد و افزود: تا زمانی که برای بخش خصوصی انگیزه ایجاد نشود، وارد عرصه نخواهد شد و با بخش‌نامه هم کاری پیش نمی‌رود.

هاشمی ادامه داد: در این کار می‌توان حتی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارج از استان هم استفاده کرد و در این زمینه هر حمایتی لازم باشد از سرمایه‌گذاران به عمل می‌آوریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار