بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه های البرز خطاب به دولت؛

مبارزه واقعی و جدی با فساد باید سرلوحه ی دولت قرار داشته و در قدم اول باید با عنصر متخلف برخورد شده و بعد برای عدم تکرار آن برنامه ریزی نمود. اینکه دولت از کشف خلاف و متخلف شانه خالی کرده و آن را به عهده ی قوه قضاییه واگذار کند خلاف منطق بوده و برخورد با مفاسد در وهله اول به عهده مسئولان دستگاههای اجرایی است.


هر چه سریعتر عوامل آشفتگی های بازار به قوه قضائیه ارجاع شوند/ رئیس جمهور نشان دهد با کسی عقد اخوت نبسته است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ جمعی از استاتید بسیجی دانشگاه های البرز طی بیانیه ای خطاب به دولت، خواستار بهبود وضع اقتصادی مردم و برخورد با مفسدان اقتصادی شدند.

باسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب فرمودند:

دولت به شرط انجام اقداماتِ لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های امریکا را ناکام بگذارد.

با توجه به بیانات و دستورات مکرر رهبر معظم انقلاب درباره تحرک بیشتر دولت در عرصه اقتصادی  کشور و از طرفی روند فزاینده ی فشارهای اقتصادی به توده‌ های مردم ؛ متأسفانه آشفتگی ‌های اخیر در بازارهای ارز، طلا، مسکن و خودرو اعتراض‌ های به حق و دل‌نگرانی های جدّی را برای همه اقشار مردم به خصوص دانشگاهیان و توده های مستضعف جامعه فراهم آورده که حلّ آنها نیازمند اقدام عاجل، قاطع و بدون مسامحه کارگزاران است لذا ما اساتید بسیجی استان البرز انجام هرچه زودتر بندهای ذیل را از دولت دوازدهم خواستاریم:

1. مبارزه واقعی و جدی با فساد باید سرلوحه ی دولت قرار داشته و در قدم اول باید با عنصر متخلف برخورد شده و بعد برای عدم تکرار آن برنامه ریزی نمود. اینکه دولت از کشف خلاف و متخلف شانه خالی کرده و آن را  به عهده ی قوه قضاییه واگذار کند خلاف منطق بوده و برخورد با مفاسد در وهله اول به عهده مسئولان دستگاههای اجرایی است.

2. برای اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی و برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پولشویی باید دولت با سامانه های مربوط و یا مقررات قانونی جلوی تخلفات را قبل از انجام آن مسدود نماید و گرنه نوش دارو بعد از مرگ سهراب سودی ندارد.

3. جدی گرفتن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و برپایی جلسات ستاد آن برای اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع آن که همواره در فرمایشات رهبر انقلاب بوده و هست .

4. همگان میدانند که فصل خطابه و سخنرانی خوب برای حل مشکلات کشور گذشته است و لازم است رئیس جمهور به صدور بخشنامه هم اکتفا نکرده و از زیر مجموعه ی خود انجام دستورات کتبی را پیگیری نماید و تا حصول نتیجه موضوع را دنبال نماید تا همگان بدانند دولت در رسیدن به اهداف خود جدی است.

5. با توجه به مشخص شدن همکاری بعضی از مسئولین دولتی در واردات غیر قانونی خودرو ، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان در هر سطحی که هستند اعم از دولتی و غیر دولتی لازم بوده و هرچه سریعتر عوامل آشفتگی های بازار ارز و دلار و طلا و سایر بخشها را شناسایی و پرونده آنها را به قوه قضائی ارجاع نماید.

6. با توجه به سردرگمی فعالان اقتصادی و دلسوزان نظام اسلامی کشور در مورد تغیرات بی برنامه ی دستورالعمل های تیم اقتصادی دولت و عدم ثبات بخشنامه های دولتی در بخش اقتصادی ، دولت باید هرچه سریعتر «نقشه راه اقتصادِ با ثبات» را تهیه و در اختیار همگان قرار دهد تا فعالان دلسوز عرصه اقتصادی با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت بشتابند.

7. دولت در قدم اول طرح های کلان سود ده نیمه تمام  خود را برای اخذ حمایت بخش خصوصی به آنها واگذار نماید و از پیشنهاد واگذاری پروژه های زیانبار خود که سالیان درازی است از تاریخ مصرف آنها گذشته است پرهیز نماید .

8. با توجه به عدم کارایی عملکرد مدیران اقتصادی دولت که نشان داده است مشکل اصلی اقتصاد کشور نه تحریم‌های خارجی و نداشتن راه حلّ و راهکار برای گذار از معضلات؛ بلکه خودِ مدیران تیم اقتصادی دولت اعم از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، وزارت مسکن، وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، مدیران بانک‌ها، شرکت‌ های تأمین سرمایه صندوق‌های بازنشستگی و دیگر شرکت ‌های دولتی ،  لازم است رئیس جمهور مسئولان و تیم اقتصادی خود را بطور کامل تعویض نموده و با این کار به مردم نشان دهد که با کسی در هیئت دولت عقد اخوت نبسته و به محض بروز ناکار آمدی برنامه ی آنها ، در عزل آنها تردید نخواهد شد.  

ما اساتید بسیجی  دانشگاه های استان البرز ضمن تبعیت از رهنمون‌های رهبری برای کمک در اقدامات اصولی دولت  برای رفع معضلات اقتصادی  کشور و انجام 8 بند فوق الذکر اعلام آمادگی مینماییم . ضمنا یادآور می شود رفع مشکلات کشور با توکل به خداوند متعال بدست همت والای متخصصان دلسوز و مردم رشید و غیور و ولایتمدار بوده و چشم امید به کمک خارجی فقط آب در هاون کوبیدن است .

والسلام علیکم من التبع الهدی

اساتید بسیجی دانشگاه های استان البرز

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار