مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان گفت: تولید ۵۶ هزار تن انواع محصولات باغی شامل هلو، آلو، شلیل و گلابی با سطح کشت ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار در شهرستان موجود است که نقش مهمی در خودکفایی ایجاد کرده است.

گلستان| تولید ۵۶ هزار تن انواع محصولات باغی در شهرستان رامیان

به گزارش گلستان 24 , حسین گلچین ظهر امروز  در نشستی با حضور خبرنگاران با اشاره به عملکرد سال جاری و با بیان اینکه رتبه سوم کشوری در کشت توت فرنگی از آن شهرستان است, اظهار داشت: کشت 900 هکتار توت فرنگی و برداشت 9 هزار تن از این سطح که بیش از 95 درصد کشت این محصول استان در این شهرستان است .

وی افزود: کشت و تولید بیش از یک سوم چغندرقند استان در این شهرستان است که در سال جاری با 315 هکتار کشت، حدود 18 هزار تن تولید شد که از لحاظ میانگین تولید در استان مقام نخست را این شهرستان داراست.

فعالیت بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار استان گلستان در رامیان

مدیر جهاد کشاورزی رامیان تصریح کرد:  در بخش دام و طیور 21 هزار و 800 تن تولید انواع فرآورده های دام و طیور و زنبور عسل داریم که این مقدار توسط 2 هزار و 465 بهره بردار انجام می شود و نیز 886 تن سبوس، هزار و 480 تن کنسانتره بصورت یارانه‌ای توزیع شد.

وی با اشاره به  وجود 89 واحد مرغداری گوشتی در سطح شهرستان، گفت: در سال 7 میلیون قطعه جوجه‌ریزی  داریم و 10 هزار و 400 تن، گوشت مرغ تولید می‌شود.

گلچین بیان داشت: شهرستان رامیان بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار در استان است و سالانه 6 هزار تن تولید دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان  افزود: 17 هزار کلنی زنبور عسل با 320 بهره بردار و تولید 170 تن عسل در شهرستان که پیش بینی افزایش تولید 10 تا 15 درصدی عسل در سال جاری است.

وی با اشاره به فعالیت دیرینه نوغانداری در این شهرستان، عنوان کرد: با توزیع 260 جعبه بین 200 بهره بردار مقدار 7 هزار و 500 کیلو پیله کرم ابریشم برداشت شد.

وی اظهار کرد: با وجود 110 هزار راس دام سبک در بین هزار و 80 بهره بردار، یک‌هزار تن تولید گوشت  و با 3 هزار و 500 راس دام سنگین و 775 نفر بهره بردار 200 تن گوشت  و 4 هزار تن شیرتولید می شود.

تولید بیش از 30 هزار تن تولید محصولات زراعی و باغی در رامیان

گلچین گفت: شهرستان رامیان دارای 27 هکتار اراضی زراعی و باغی است که بیش از 30 هزار تن تولید محصولات زراعی و باغی دارد، مهمترین آن گوجه فرنگی که از 5 هزار هکتار کشت در استان، 3 هزار هکتار در رامیان با تولید 150 هزار تن است و بیش از 60 درصد کشت گوجه فرنگی در این شهرستان است.

وی افزود: کشت 12 هزار و 500 هکتار گندم و برداشت خرید تضمینی 62 هزار تن دانه گندم و کشت 4 هزار و 200 هکتار و خرید تضمینی و برداشت 9 هزار تن دانه روغنی کلزا در سال جاری انجام شد.

گلچین خاطر نشان کرد: تولید 56 هزار تن انواع محصولات باغی شامل هلو، آلو، شلیل و گلابی با سطح کشت 4 هزار و 700 هکتار در شهرستان موجود است که نقش مهمی در خودکفایی ایجاد کرده است و همچنین در سال جاری بیش از هزار تن محصولات باغی با ارزش حدود یک میلیون و 200 میلیون دلار از این شهرستان به مقصد کشور عراق صادر می شود.

توزیع بیش از 3 هزار تن کود در بین کشاورزان رامیانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان  افزود: در جهت حمایت از کیفیت و کمیت تولیدات زراعی و باغی از سال زراعی جاری، 2 هزار و 625 تن کود ازته و 800 تن کود فسفاته و هزار تن کود پتاسه شامل کلروو پتاس و سولفات پتاس از طریق هفت کارگزاری بخش دولتی و خصوصی شهرستان با قیمت دولتی توزیع شد.

وی تصریح کرد: در زمینه فنی و زیر بنایی در سال گذشته در مجموع  5 و نیم کیلومتر احداث جاده بین مزارع به مبلغ 330 میلیون تومان و 110 کیلومتر مرمت و رگلاژ و تیغ زنی بین مزارع به مبلغ 280 میلیون تومان در بخش های مرکزی و فندرسک انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کارهای زیربنایی در بخش حفظ آب و افزایش راندمان آبیاری انجام شد ، لایروبی 4 شاخه قنات از اعتبارات مکلی و استانی با مبلغ 616 میلیون تومان با هدف کتهش تبخیر آب، افزایش دبی آب و سطح دسترسی آسان کشاورزان به آب بصورت ثقلی است

مدیرجهادکشاورزی شهرستان رامیان افزودبه کشاورزان و جوانان جویای کار برای اشتغالزایی در زمینه احداث گلخانه، پرورش قارچ، ماهی، مرغ محلی، بلدرچین غیره وام‌های کم بهره داده خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار