رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی گلستان:

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان گلستان گفت: 96 درصد کمباین‌ها در استان گستان تولید داخل هستند که شرکت کمباین‌سازی اراک، این کمباین‌ها را تولید می‌کند.

4 درصد کمباین های استان وارداتی اند

به گزارش گلستان24؛عیدمحمد فاروقی  صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: 96 درصد کمباین‌ها در استان گستان تولید داخل هستند که شرکت کمباین‌سازی اراک این کمباین‌ها را تولید می‌کند و تنها چهار درصد از کمباین‌های استان گلستان وارداتی هستند.

وی تصریح کرد: موضوع خرید 200 دستگاه کمباین از تولید داخل در راستای حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم که خوشبختانه این اتفاق در مسیر خودش حرکت می‌کند و پرونده‌های 154 متقاضی در این زمینه بررسی شده است و بیش از 130 پرونده مورد موافقت صورت گرفت و تعداد 35 الی 36 دستگاه کمباین جدید وارد منطقه شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه در راستای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی دو راهکار داریم، ابراز کرد: موضوع خرید تکنولوژی‌های نوین مانند کمباین‌های هوشمند وارداتی یکی از راهکارهای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی است و راهکار دوم موضوع تولیدات داخلی است که 96 درصد کمباین‌ها در استان گستان تولید داخل هستند که شرکت کمباین‌سازی اراک این کمباین‌ها را تولید می‌کند و تنها چهار درصد از کمباین‌های استان گلستان وارداتی هستند.

فاروقی خاطرنشان کرد: در این راستا حمایت‌های اشتغال روستایی را داریم و برای خرید کمباین‌های هوشمند وارداتی نیز یارانه‌ای درنظر گرفته شده است و افرادی که تمایل دارند از این یارانه بهره‌مند شوند ما می‌توانیم متقاضیان را برای خرید کمباین‌های سنگین و تراکتورهای سنگین به خط اعتباری معرفی کنیم.

وی  با بیان اینکه هر چه کمباین‌ها فرسوده‌تر باشند ضایعات بیشتری خواهیم داشت، اظهار کرد: با نوسازی ناوگان برداشت انشالله بتوانیم ضایعات ریزش محصولات کشاورزی را کاهش دهیم در حقیقت هر چه کمباین‌ها فرسوده‌تر باشند ضایعات بیشتری خواهیم داشت.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ابراز کرد: تلاش می‌کنیم در قالب خرید کمباین‌های نو و حتی بهسازی کمباین‌های موجود حدالامکان ضایات ریزش را کاهش دهیم و لازم است بهره‌برداران همکاری بیشتری داشته باشند و افرادی که توان مالی بهتری دارند نسبت به خرید کمباین‌های داخلی یا کمباین هوشمند وارداتی اقدام کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.

فاروقی افزود: باید به سمت نوسازی ناوگان‌ها حرکت کنیم و هرچهقدر حمایت‌ها و انگیزه‌ها در این زمینه بیشتر شود قطعا امکان تقاضا افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند مشکل ضایعات ریزش را کاهش دهد.

وی اذعان کرد: خوشبختانه متقاضیان در بحث خرید کمباین تولید داخلی می‌توانند درخواست‌های خودان را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارائه کنند و انشالله در اسرع وقت این درخواست‌ها بررسی خواهد شد و در صورت تایید بلافاصله به بانک‌های مربوطه معرفی می‌شوند تا بتوانند هرچه سریعتر از تسهیلات بهره‌مند شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار