رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: قیمت گوشت مرغ در این استان ۹ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و گران‌فروشی برخی از فروشگاه‌های عرضه منطقی نیست.

قیمت گوشت مرغ در گلستان ۹۴۰۰ تومان تعیین شد

به گزارش گلستان 24 ؛  مختار مهاجر امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ در استان کمبودی وجود ندارد، اظهارداشت: با 5 زنجیره تولید در استان نشست‌هایی برگزار شد و در نهایت قیمت گوشت مرغ که به صورت مستقیم به دست مصرف‌کننده می‌رسد، 9 هزار و 400 تومان تعیین شد. علاوه براین با کمک زنجیره‌ها 7.5 تن گوشت مرغ با قیمت تعیین شده در سطح استان و به صورت سیار در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تأمین کننده مواد غذایی موردنیاز جامعه است و نظارت بر توزیع و عرضه آن در بازار برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی است، افزود: اینکه گوشت مرغ هر کیلوگرم 11 هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد، هیچ توجیهی ندارد و این افزایش قیمت بی‌دلیل بوده و منطقی نیست برای همین نیاز است که دستگاه‌های نظارتی ورود جدی‌تری به این موضوع داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: برای تعادل و تنظیم بازار گوشت مرغ در گلستان، توزیع 4 هزار و 500 تن مرغ منجمد نیز در استان آغاز شده که با قیمت 6 هزار و 900 تومان در دسترس شهروندان قرار دارد.

وی گفت: روزانه بیش از 500 تن مرغ در استان کشتار می‌شود که 85 تا 110 تن آن به مصرف استان رسیده و بقیه آن به دیگر استان‌ها از جمله تهران و خراسان رضوی ارسال می‌شود.

مهاجر بیان داشت: برای کمک به بخش تولید مرغ حدود 4 هزار تن کنجاله برای تهاتر با گوشت مرغ بین مرغداران استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار