نخستین رویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی با معرفی تیم های برتر به کار خود پایان داد.

پایان مسابقات نرم‌افزارهای تلفن همراه
به گزارش گلستان24؛ اولین دوره از فعالیترویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی از ۳۱ مرداد ماه تا دوم شهریور ماه در مسجد جامع امام صادق علیه السلام به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.

این رویداد که با حضور 150 نفر از فعالان حوزه بازی و نرم افزار از کل کشور برگزار خواهد شد، با موضوع کودک و نوجوان با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب در این زمینه بود.

در مراسم افتتاحیه این رویداد، حاج حسین یکتا، از فعالان فرهنگی و رزمنده های هشت سال دفاع مقدس خطاب به جوانان جبهه انقلاب فرهنگی گفت: می‌توانید از این سه روزی که در مسجد تحت عنوان رقابت در کنار هم هستید به یک اعتکاف هم تعبیر کنید و از این کار و از این اندیشه در انجام کارهای‌تان بهرمند شوید.

این فعال فرهنگی و رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اهمیت حضور جوانان در جبهه‌ فرهنگی ادامه داد: شما جوانان چکیده خط مقدم فرهنگی هستید و نباید خام فروشی کنید؛ خام‌فروشی به این معنا که نباید وقت و سرمایه خودتان را به راحتی از دست بدهید. شما جوانان خط مقدم نباید تنبلی کنید؛ حق ندارید به حداقل‌ها قانع شوید. شما خط مقدم فرهنگی هستید و باید بدانید که چشم امید چه کسانی به شماست. بدانید کارهای فرهنگی را در جاهای مختلف از جمله کانون ها، فرهنگسراها و...انجام می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم، احمد قیومی معاون طرح و برنامه فضای مجازی سازمان سراج، درباره دلایل برگزاری نخستین رویداد رقابتی آموزشی بازی و نرم‌افزار تلفن همراه در مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد بزرگترین شبکه سازی انقلاب هستند که شبکه‌ای در‌ هم‌ تنیده محسوب می‌شوند، با این کار مساجد را به کارکرد اصلی خود پیوند می‌دهیم، یکی از مسائل دنیای امروز که آزاردهنده است نبودن ارزش‌هاست بنابراین این موضوع برای ما حائز اهمیت است و به دنبال احیای آن هستیم.

 

بعد از مراسم افتتاحیه، حدود 150 نفر از شرکت کنندگان در کارگاه تیم یابی، اقدام به ارائه ایده های خود در حوزه بازی و نرم افزار موبایلی کردند و در نهایت، بعد از رای گیری از خود شرکت کنندگان، 30 طرح برگزیده شد و در قالب گروه های 3 الی 4 نفره در طی دو روز به رقابت پرداختند.

روز پنجشنبه 1 شهریور ماه، کارگاه های کسب و کار و مخاطب جهانی و راهکار شناخت جذابیت در بازی و همچنین عوامل جذابیت در بازی توسط استادان حاضر در این رویداد برگزار شد.

در روز جمعه 2 شهریور ماه، کارگاه استفاده از ژانرشناسی و مدل های درآمدی و ترفندهای انتشاری برای حاضران برگزار شد که مورد استقبال ویژه جوانان جبهه انقلاب فرهنگی در رویداد سه روزه نرم افزار تلفن همراه و بازی با محوریت مسجد شد.

این در حالی است که شب گذشته، بعد از ارائه طرح های نهایی شده توسط گروه های حاضر به هیات داوران، اولین رویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی، با معرفی گروه های برتر در حوزه بازی و همچنین اپلیکیشن، به کار خود پایان داد.

بعد از بررسی های فراوان توسط هیات داوران، در حوزه بازی، تیم جیغیل الشعرا به مقام اول دست پیدا کرد. به گفته هادی نومیری، این بازی با محوریت تندخوانی و ادبیات فارسی ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است. افراد حاضر در تیم جیغیل الشعرا، محمدجواد رضایی، محمدجواد طاهری، محمدجواد وصالی، رامین پاسیار، مجتبی میر، سید صالح حسینی از شهرهای تهران، مازندران، سیستان و بلوچستان، قم و کهکیلویه و بویراحمر بودند.

مقام دوم حوزه بازی، به تیم لوبیلند اختصاص پیدا کرد. فضای این بازی در شهر خیالی لوبیا است که اتفاقات جالبی برای کارکتر این بازی رخ می دهد. به گفته سجاد اخلاصی، این بازی با محوریت ایثار و فداکاری طراحی شده است. سید محمد میرحسینی و صادق سامانی به همراه سجاد اخلاصی، از استان مرکزی در قالب این تیم در رویداد حاضر شده بودند.

بازی دونکا که توسط اعضای تیم سبحان باید حسینی از استان بوشهر طراحی شده بود، در آخر توانستند مقام سوم رویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی را به خود اخصاص دهند.

بعد از اعلام نتایج نهایی حوزه بازی، هیات داوران نتایج حوزه نرم افزار موبایلی را نیز اعلام کردند. که بر همین اساس، نرم افزارهای اسمارتیز، نَقل نُقل و شانا به ترتیب در رده های اول تا سوم اولین رویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی قرار گرفتند.

 

 

 

 

به گفته سید احمد شریفی، یکی از طراحان نَقل نُقل، این نرم افزار با محوریت قصه گویی و قصه شنیدن ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است و مخاطب می تواند در این نرم افزار، اقدامات جالبی از جمله دوبله کردن و نقاشی کشیدن را انجام دهد. میثاق سلطانی، عرفان هادی، مکین ابراهیم خانی و محمد باقری از استان زنجان، در طراحی این نرم افزار حضور داشتند.

نرم افزار موبایلی شانا نیز که رتبه سوم این رویداد را به خود اختصاص داده بود، با محوریت آشنایی کودکان و نوجوان از تولیدات ملی و داخلی طراحی شده است. سینا خالدی، امین بهرامی و بهنام بهرامی از استان فارس از طراحان این نرم افزار موبایلی بودند.

به گفته کمیته اجرایی اولین رویداد سه روزه رقابتی، آموزشی مسجد محور بازی و نرم افزار موبایلی، به تیم های اول تا سوم، علاوه بر اهدای جوایز نقدی، از حمایت های سازمان فضای مجازی سراج برخوردار خواهند بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار