معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: اولویت ما در این شرایط که منابع مالی بین ۲۷ تا ۳۰ درصد کاهش یافته, باید افزایش رشد تولید ناخالص داخلی باشد.

معاون عمرانی استاندار گلستان: تولید ناخالص داخلی در گلستان باید افزایش یابد

به گزارش گلستان 24 ؛ میرمحمد غراوی عصر امروز در مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها اظهار داشت: شهرستان آزادشهر منابع غنی سنگ آهک در معادن خود دارد و استخراج و تولید این منابع می‌تواند نقش بسزایی در افزایش رشد تولید ناخالص داخلی داشته باشد, ضمن اینکه با توجه به ظرفیت‌های بکر و قوی کشاورزی و گردشگری می‌توان در این بخش نیز سرمایه‌گذاری‌های خوبی کرد.

وی با اشاره به کمبود شدید منابع آبی افزود: در حال حاضر کشور ما با کمبود شدید منابع آبی مواجه است و باید از منابع آب موجود به نحو مطلوب بهره‌برداری و به صورت صحیح در اختیار کشاورزان قرار دهیم و فعالیت‌های کشاورزی را هدفمند دنبال کنیم تا استفاده صحیح از منابع داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تصریح کرد: از 18 فعالیت مهم در سطح استان که در افزایش تولید ناخالص داخلی نقش دارند, بالاترین آن در حوزه کشاورزی با 29 درصد و ساختمان 12 درصد در سال 91 بوده که در حال حاضر این میزان کاهش یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش اعتبارات حدود 30 درصدی, باید منابع را به نحوی مدیریت کنیم تا سریع‌تر بتوانیم از پروژه‌ها بهره برداری کرده و سهم بیشتری از منابع ملی در بودجه سال 98 برای استان گلستان رقم بزنیم.

غراوی درباره اتفاقات شورای شهر آزادشهر تاکید کرد: شورای شهر اختیار قانونی در نصب و یا عزل شهردار دارد و ما هم قصد دخالت در برابر وظایف قانونی آنها نداریم, اما این امر سبب نمی شود که وظایف نظارتی خود را به نحو احسن انجام ندهیم.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر فرصت و زمان آزمون و خطا را ندارند و باید در انتخاب خود دقت کنند و از ظرفیت قانونی خود در احراز شرایط شهردار بودن فرد معرفی شده استفاده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان بیان داشت: اگر پس از 6 ماه دوباره شورای اسلامی شهر بخواهد شهردار را استیضاح کند, نشان‌دهنده عدم توانمند بودن اعضای شورا است که این امر خسارت جبران‌ناپذیری را به مردم شهر آزادشهر در ارائه خدمات مطلوب وارد می‌کند.

وی درباره سایت زباله تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سایت زباله انجام شده و امروز با اعتبار 7 میلیارد تومان, تفکیک زباله و جلوگیری از دپو آن آغاز خواهد شد و این اعتبار تا 14 میلیارد تومان قابل ارتقاء است.

غراوی افزود: تلاش داریم از یک‌هزار میلیارد تومان بودجه کشوری ساماندهی زباله و پسماندها  کمک گرفته و بخش خصوصی بتواند از این طریق تسهیلاتی را دریافت کند.

122 پروژه با اعتبار 79 میلیارد تومان در آزادشهر کلنگ‌زنی و بهره‌برداری شد

فرماندار شهرستان آزادشهر هم در این مراسم گفت: با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان, 122 پروژه با اعتبار 79 میلیارد و 500 میلیون تومان امروز به بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شد.

سید رسول حسینی اظهار داشت: از تعداد 122 پروژه, تعداد 107 پروژه با اعتبار 52 میلیارد تومان قابل افتتاح و 15 پروژه با اعتبار 27 میلیارد و 500 میلیون تومان قابل کلنگ‌زنی است.

وی افزود: اشتغال با حرف و شعار محقق نمی‌شود و باید با فکر, اندیشه و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری به آن رسید, ضمن اینکه شرایط آرامش و امنیت برای سرمایه‌گذار در منطقه فراهم شود.

فرماندار شهرستان آزادشهر تصریح کرد: امسال شهرستان آزادشهر با ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی, صنعت و خدمات توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی استانی و کشوری, توانسته رتبه نخست اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در سطح گلستان کسب کند.

ساختمان منابع طبیعی و پایگاه اطفاء حریق آزادشهر افتتاح شد

ابوطالب قزلسفلو, رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری گلستان در این مراسم اظهار داشت: ساختمان منابع طبیعی آزادشهر با 3 طبقه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان بعد از 7 سال و پایگاه اطفای حریق و ایست بازرسی تیل‌آباد با اعتبار 500 میلیون تومان امروز افتتاح شد.

وی افزود: برای جلوگیری از قاچاق محموله چوب در 3 نقطه مرزی گلستان, واقع در تنگراه, نوکنده و امروز تیل آباد, پایگاه اطفا حریق و ایست بازرسی ایجاد کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: یکی از تهدیدات در استان گلستان, سیل است و اجرای طرح‌های آبخیزداری توانسته ایمنی خوبی را ایجاد کند, به طور مثال روستای تیل آباد در طرح جابجایی قرار داشت و زیرساخت‌های جابجایی نیز فراهم شد و توانستیم با  اجرای طرح آبخیزداری با اعتبار 700 میلیون تومان, جابجایی روستا را منتفی کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار