دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‎های استان گلستان گفت: پیرو نامه دهم آذرماه جاری اعتبارات استانی بانک‎ها تعطیل شده است.

اعتبارات استانی بانک‎ها تعطیل شد/ از هم‌گسیختگی نرخ سود نگران‎کننده است

علیرضا جمال‎لیوانی عصر امروز در نهمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‎گذاری استان گلستان اظهار کرد: مطالبات معوق بانک های استان در سال گذشته 5 هزار و 900 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال جاری به 8 هزار و 35 میلیارد ریال رسیده است. 

به گزارش گلستان 24، وی با بیان اینکه مدیران بانک‎ها بیش از توان مقرر ریسک می‎کنند، تصریح کرد: مطالبات معوق استان 36 درصد رشد داشته است که نشان می‎دهد ما نه تنها خلق ثروت نکردیم بلکه بیش از 3 هزار میلیارد منابع مالی راکد مانده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‎های گلستان با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع حدود 172 درصد است، گفت: این نسبت در بانک‎های صادرات 116 درصد، سپه 92 درصد، تجارت 66 درصد، ملت 108 درصد، کشاورزی 219 درصد، مسکن 191 درصد، رفاه کارگران 81 درصد، پست بانک 69 درصد است.

18 هزار و 600 میلیارد ریال منابع در بخش کشاورزی گلستان پرداخت شد

جمال‎لیوانی با بیان اینکه 18 هزار و 600 میلیارد ریال منابع در بخش کشاورزی پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در بخش صنعت و معدن 17 هزار میلیارد ریال، مسکن و ساختمان 29 هزار میلیارد ریال منابع پرداخت شده است.

وی وضعیت نرخ سود را یکی از مهمترین معضلات کلان اقتصادی دانست و گفت: از هم گسیختگی نرخ سود ما را به شدت نگران کرده است، نرخ سود در بانک‎های خصوصی نگران‎کننده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‎های گلستان با تاکید بر اینکه بانک‎های خصوصی نیز باید درگیر پروژه‎های اقتصادی شوند، افزود: بانک‎های خصوصی نیز باید در فعالیت‎های اقتصادی مشارکت کنند تا رونق اقتصادی شکل بگیرد.

جمال‎لیوانی، میزان مطالبات معوق بانک‎های استان را در سال گذشته 46 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم تا پایان آبان جاری به 51 هزار میلیارد ریال رسیده و در پایان این ماه مصارف استان 88 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان نسبت مصارف به منابع را 175 درصد ذکر کرد و بیان داشت: این نسبت در گذشته 178 درصد بوده که صددرصد انحراف داشتیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار