رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال گذشته ۱۷۲ واحد مسکن شهری در گنبدکاووس مقاوم‌سازی و واگذار شد که به ۶۰ واحد از این تعداد وام و تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شد.

۵۳ روستای شهرستان گنبدکاووس آسفالت می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ ولی الله رضایی ظهر امروز در مراسم متمرکز افتتاح 19 پروژه آسفالت روستایی اظهار داشت: در 19 روستا حوزه شهرستان گنبدکاووس با اعتبار 7 میلیارد و 800 میلیون تومان با مشارکت دهیاری‌ها آسفالت و به بهره‌برداری رسید.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: فعالیت‌های گسترده‌ای در یکی, دو سال اخیر در حوزه بنیاد مسکن گنبدکاووس انجام شده و امسال 53 روستا با مشارکت دهیاری‌ها در حال آسفالت است که در طول انقلاب این حجم کار انجام نشده است.

وی افزود: از تعداد 53 روستا در حال آسفالت, زیرسازی و آسفالت در 30 روستا به بهره‌برداری رسیده که این فعالیت‌ها با مشارکت دهیاری‌ها انجام شده است.

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس تصریح کرد: امسال و امروز 200 واحد مسکن روستایی با اعتبار 4 میلیارد تومان واگذار شد که در مجموع امروز به صورت متمرکز پروژه‌ها با اعتبار 11 میلیارد و 800 میلیون تومان با حضور فرماندار و دیگر مسئولان افتتاح شد.

وی یادآور شد: در سال 96 به 11 هزار و 500 واحد مسکن روستایی تسهیلات 25 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد پرداخت شد و در حوزه تسهیلات بانکی مشکل پرداخت نداریم.

رضایی تاکید کرد: بنیاد مسکن گنبدکاووس علاوه بر تسهیلات به واحدهای مسکن روستایی, به افراد محروم در روستاها مبلغ 8 میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن پرداخت می‌کند و تاکنون به 20 نفر معرفی شده از طرف دهیاری‌ها این مبلغ پرداخت شده است.

وی گفت: به خانواده‌های دارای دو معلول, علاوه بر تسهیلات بانکی ساخت مسکن, مبلغ 16 میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس در مورد مسکن شهری گفت: در سال گذشته 172 واحد مسکن شهری در گنبدکاووس واگذار شد که به 60 واحد از این تعداد وام و تسهیلات 60 میلیون تومانی به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شد.

وی با اشاره به اتمام صدور اسناد روستایی برای اراضی اصلاحات ارضی بیان داشت: تاکنون 18 هزار و 500 جلد اسناد اصلاحات ارضی در حوزه روستاهای گنبدکاووس صادر شده و به اتمام رسیده و امسال بنا داریم اراضی اوقافی را سنددار کنیم که در حال حاضر در 10 روستای مرزی و 3 روستای مرکزی در حال صدور اسناد هستیم که روستا پل حاجی نیز در این لیست قرار دارد.

رضایی ادامه داد: در همه روستاهای حوزه گنبدکاووس طرح هادی اجرا شده و با توجه به اینکه مدت طرح هادی 10 ساله و به اتمام رسیده در حال بازنگری این طرح‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: از طریق ماده 4 ,بنیاد مسکن می‌تواند از منابع طبیعی اراضی را خریداری و با بهترین و مناسب‌ترین مبلغ در اختیار افراد واجد شرایط قرار دهد و ما آمادگی واگذاری چنین اراضی داریم.

عبدالقدیر کریمی, معاون استاندار و فرماندار شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: فعالیت‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن چه در حوزه روستایی و چه شهری در گنبدکاووس به اندازه 30 سال فعالیت است و با توجه به محدودیت‌ها و تنگناها باید از چنین الگوهایی برای خدمت به مردم استفاده کرد.

وی افزود: در چنین شرایطی چاره‌ای جز فعالیت به صورت مشارکتی میسر نیست و با توجه به وفاق و همدلی, تعامل سازنده منحصر به فرد گنبدکاووس بتوانیم از این ظرفیت برای انجام اقدامات مناسب در ارائه خدمت به مردم استفاده کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: یکی از راه‌های نجات برای اقتصاد امروز, استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و رویکرد اقتصاد مقاومتی است و باید این شرکت‌ها جدی گرفته شده و حمایت‌های لازم از آنها انجام شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار