رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس:

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان 5 میلیارد به نیازمندان و افراد تحت پوشش این کمیته خبر داد.

جمع آوری 71 میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین

به گزارش گلستان24؛کمیته امداد امام خمینی به عنوان یک نهاد انقلابی و خدمات‌رسان بدون تردید یکی از افتخارات حکومت اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در طی سال‌های متمادی توانسته به صورت سازماندهی شده و نظام‌مند به فریادرسی نیازمندان پرداخته و خدمات خوبی در این حوزه به مردم مستمند ارائه کند.

به دلیل پراکندگی جغرافیایی بسیار زیاد و دارا بودن بالغ بر 175 روستا و نقطه جمعیتی در گنبدکاووس، براساس تصمیم اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان ساختار اداری این کمیته در شهرستان گنبدکاووس به دو اداره گنبدکاووس و داشلی‌برون تقسیم شد تا خدمات‌رسانی با سرعت بیشتری به نیازمندان در دو حوزه جغرافیایی مجزا ارائه شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه پس از آبان ماه سال 1395 و تفکیک اداره شهرستانی به دو اداره موجب افزایش خدمات کمی و کیفی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد گنبدکاووس در کنار کمیته امداد بخش داشلی‌برون مشغول به فعالیت است که بالغ بر یک هزار و 432 خانواده و تعداد 5 هزار و 666 نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

محمد باقرپور با بیان اینکه 75 روستای شهرستان گنبدکاووس در کنار دو دهستان و بخش غربی شهر تحت حمایت اداره کمیته امداد گنبدکاووس قرار گرفته است، افزود: براساس آمار این اداره به بالغ بر 376 فرزند یتیم تعداد 156 فرزند طرح محسنین خدمات ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گنبدکاووس در مجموع 37 درصد ساکن شهر و 63 درصد ساکن روستاها هستند، خاطرنشان کرد: تعداد 6 مددکار اجتماعی به صورت مستقیم پیگیر امور ارائه خدمات به این خانواده‌‌های محترم هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه افراد تحت پوشش کمیته امداد در این اداره دارای شرایط خاص و متفاوتی هستند، گفت: 24 درصد افراد به دلیل از کارافتادگی سرپرست، پنج درصد به علت بیماری سرپرست، سه درصد به دلیل زندانی شدن سرپرست، 54 درصد به دلیل فوت سرپرست و بالغ بر 9 درصد نیز به علت طلاق و جدایی تحت پوشش این کمیته قرار گرفته‌اند.

باقرپور با بیان اینکه مشارکت خیرین در شهرستان گنبدکاووس برای حمایت از نیازمندان مثال‌زدنی است، اضافه کرد: البته این مشارکت‌ها به دلیل تقسیمات جغرافیایی در دو اداره گنبدکاووس و داشلی‌برون متفاوت است اما در مجموع بسیار خوب و قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه 12 هزار و 100 عدد صندوق صدقات کوچک، متوسط و بزرگ خانگی و اداری در شهرستان گنبدکاووس مستقر و کمک‌های خیرین را جمع‌آوری می‌کند، افزود: در چهار ماهه سال جاری بالغ بر 71 میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین در صندوق‌های صدقات حوزه اجرایی اداری گنبدکاووس جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه براساس قانون و حکم فقهی ابلاغی تمامی کمک‌های جمع‌آوری شده در شهرستان باید در همان شهرستان هزینه شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیته امداد 47 درصد از کمک‌های جمع‌آوری شده برای کمک به خانواده‌های تحت پوشش، 15 درصد فعالیت‌های فرهنگی، 28 درصد ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان و 10 درصد موسسات و مراکز خیریه شهرستان گنبدکاووس اختصاص می‌یابد.

باقرپور از اعطای 55 مورد وام قرض‌الحسنه به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گنبدکاووس خبر داد و گفت: این 55 مورد تسهیلات با ارزش ریالی 2 میلیارد و 745 میلیون تومان به نیازمندان و متقاضیان اعطا شده است.

وی میزان تسهیلات قرض‌الحسنه اعطایی به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی گنبدکاووس را در سال گذشته تعداد 288 فقره اعلام کرد و ادامه داد: ارزش ریالی این تسهیلات نیز که در طی سال 1396 به این عزیزان اعطا شده است بالغ بر 4 میلیارد و 701 میلیون تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران و اهالی رسانه برای ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: برای کمک به نیازمندان باید همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان دست به دست هم دهیم تا بتوانیم این فرهنگ را نهادینه کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار