رئیس شورای شهر گنبدکاووس از استیضاح شهردار این شهر خبر داد و تصریح کرد: توضیحات بیشتر در این خصوص در نشست خبری با خبرنگاران اعلام می شود.

شهردار گنبد کاووس استیضاح می شود

به گزارش گلستان 24، علی پورمندی ، به مناسبت هفته شوراها به برخی مسائل شهری گنبدکاووس پاسخ داد و با اعلام خبر استیضاح شهردار از برگزاری نشست خبری در این باره خبر داد و گفت: جزییات دلایل استیضاح به رسانه های شهرستان اعلام خواهد شد.

وی پاسخ به سوالی درباره نبود غسالخانه در شهرستان و استفاده از مکان کتابخانه امام زاده یحیی ابن زید (ع) برای غسالخانه، گفت: در حال جانمایی برای این غسالخانه هستیم تا مقدمات کار مهیا شود.

با بیان این نکته که  وضعیت غسالخانه مربوط به سالهای گذشته بوده است، افزود: مسئولین وقت کتابخانه را تبدیل به غسالخانه کرده بودن که با روی کار آمدن شورای شهر کنونی، در سال گذشته به هر یک از آرامستان های شیعه و سنی ۲۰ میلیون تومان به صورت مجزا کمک شد.

وی با اعلام این مطلب که امسال به هر یک از این آرامستان ها ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، به انتقال غسالخانه فعلی اشاره کرد و گفت: جلسه ای با فرماندار ویژه، شهردار و هیئت امنا حضرت یحیی ابن زید (ع) گذاشتیم در اولین فرصت این مکان جابه جا خواهد شد.

رئیس شورای شهر گنبد سپس به بودجه شهرستان اشاره کرد و با بیان این که بودج سال گذشته ۳۲ میلیارد تومان بود، گفت: بودجه امسال با ۴۵ میلیارد تومان بسته شد که با متمم به بیش از ۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

مشارکت سرمایه گذاران در درآمد پایدار موثر خواهد بود

وی درپاسخ به این سوال که مدیریت شهری گنبدکاووس چه تدابیری برای درآمد پایدار در نظر گرفته است، مشارکت سرمایه گذاران را اولویت مدیریت درآمدی این شهر اعلام کرد و گفت: در شهرستان گنبدکاووس سرمایه گذاران مشارکت چندانی ندارند و به همین سبب اقداماتی انجام دادیم تا سرمایه گذاران به صورت مشارکت مدنی با شهرداری و شورای شهر همکاری کنند.

پورمندی در مورد توسعه فضای سبز شهر گنبد، افزود: شهرستان گنبدکاووس دارای پتانسیل و ظرفیت های خوبی است، زمین هایی در حاشیه شهر وجود دارد که به علت انحراف آب رودخانه ها به امور آب واگذار شده است. در این رابطه ما قرار دادی را با امور آب امضا کردیم و زمین ها را آزاد کردیم که اولویت کار در این زمین ها، ایجاد فضای سبز خواهد بود.

وی ادامه داد: سرانه هر گنبدی ۸ متر مربع است که با ایجاد این فضای سبز، وضعیت کنونی سرانه بهتر خواهد شد.

رئیس شورای شهر گنبدکاووس در توضیح برنامه مدیریت شهری برای توسعه گردشگری این شهر، تصریح کرد: وجود برج قابوس، تالاب ها، امام زاده یحیی ابن زید (ع)، میدان سوارکاری، شهر تاریخی جرجان و دیگر آثار مذهبی، ملی و تاریخی شهرستان باعث ایجاد ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای توسعه گردشگری شده است. این امر می تواند در صنعت توریسم بسیار تاثیر گذار باشد.

وی ساماندهی دو رودخانه در ابتدای این شهر و ایجاد سد لاستیکی و فضای سبز  را بستری مناسب برای جذب توریسم اعلام کرد و گفت: بااین اقدامات می توان محیطی شاد و زنده را برای جذب توریسم و ماندگاری بیشتر آن فراهم کرد.

به گفته رئیس شورای شهر گنبد کاووس، ایجاد هتل در شهرستان که در حال حاضر هتل هاوش در حال ساخت است، می تواند امکانات لازم را تاحدودی فراهم کرده و نیاز شهروندان را رفع کند.

فرودگاه کلاله به جذب توریست گنبدکاووس کمک می کند

وی با بیان این نکته که  فعال شدن فرودگاه کلاله نیز در جذب توریسم در این منطقه موثر خواهد بود، افزود: درصدد هستیم برای برنامه های کوتاه مدت نیز تابلوهای بزرگی را در مسیر گرگان- آزادشهر از طرف ورودی شهر احداث کنیم تا بتوانیم در جذب توریسم موفق ظاهر شویم.

وی یکی از مشکلات موجود در جذب توریسم را، در حاشیه قرار گرفتن شهرستان از مسیر اصلی جاده تهران- مشهد دانست.

پورمندی در مورد وضعیت پایانه حمل و نقل شهرستان هم گفت: اعضای شورای شهر سابق، مکانی در پشت بازار روس ها برای ایجاد ترمینال در نظر گرفته بودند و کارهای اولیه آن نیز انجام شد که بعد از روی کار آمدن شورا، آن مکان مورد بازدید قرار گرفت و متاسفانه از نظر ورودی و خروجی دارای مشکلات زیادی است.

وی ادامه داد: بعد از بازدید و مشکل ترافیک سنگین در ورودی و خروجی، مشخص شد مکان مورد نظر از نظر امنیتی و وجود مشاغل مزاحم مورد تایید نیست و با وجود استفاده خانواده ها از این مکان، می تواند برای دانشجویان و بانوان خطرناک باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر گنبد در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر از نظر فضای فیزیکی، ترمینال سابق را مرمت شده و در مورد زمین ترمینال جدید نیز یکی دو مکان در نظر گرفته شده است که به محض تایید شروع به ساخت و ساز خواهد شد./مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار