معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور امروز از نسخه الکترونیک بیمار در سیستم ناب در شهرستان آق قلا رونمایی کرد.

گلستان پیشرو در اجرای نظام ارجاع الکترونیک در کشور است

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمرتضی ادیانی عصر دیروز در جلسه با مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان پیرامون آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع الکترونیک در گلستان گفت: طبق آمار جمعیت روستاییان در کشور ۲۲ میلیون است که برای ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دفتر معتبر بیمه روستایی صادر و از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده در کشور سال ۹۱ آغاز شد و بحث استقرار سیستم ارجاع الکترونیک یکی از مولفه‌های مهم در اجرای این است که خرداد پارسال به ۱۰ استان کشور پیشنهاد اجرای نظام ارجاع الکترونیک داده شد که استان گلستان در اجرای نظام ارجاع پیشرو است.

ادیانی افزود: از آنجا که نسخه نویسی الکترونیک یکی از زیرساخت‌های مهم درنظام ارجاع است امروز از نسخه الکترونیک بیمار در سیستم ناب در شهرستانآق قلا رونمایی شد که با اجرای آن اطلاعات افرادی که خدمات دریافت می‌کنند در سیستم ثبت میشود.

وی در ادامه گفت: ثبت اطلاعات بیمار و نسخه نویسی الکترونیک به تبادل اطلاعات پزشکان در سطوح مختلف و هدایت بیماران و بهبود روند درمان کمک میکند.

ادیانی افزود: گاهی اوقات برخی از بیماران از درمان زیاد رنج می‌برند لذا ابتدا باید هرکس پزشک خانواده خود را انتخاب کند چنانچه این افراد به یک بیماری یا عارضه دچار شدند به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند و پزشک آن‌ها را راهنمایی خواهد کرد که آیا لازم است به سطوح بعدی درمان ارجاع داده شود یا خیر و یا در همان سطح درمان شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: بخشی از دغدغه‌ها در اجرای نظام ارجاع الکترونیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری است و بحث دیگر موضوع فرهنگ سازی است که بیمار باید بداند که نظام ارجاع الکترونیک بهترین راه حل برای گرفتن خدمات درمانی خواهد بود.

ادیانی افزود: در گلستان ۲۴۰ پزشک خانواده روستایی در نظام ارجاع الکترونیک فعالیت می‌کنند و گلستان در این زمینه در کشور پیشگام بوده و هدف ما اجرای این طرح در سطح کشور است.

وی در پایان گفت: ۴۰ میلیون نفر در سطح کشور از بیمه سلامت خدمات دریافت میکنند و تمام افراد میتوانند از چتر خدماتی این بیمه بهره‌مند شوند و افرادی که استطاعت مالی ندارند نیز میتوانند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار