مدیرکل بیمه سلامت گلستان:

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در حال حاضر یک میلیون 300 هزار نفر از مردم استان گلستان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند که 65 درصد مردم استان را شامل می‌شود.

65 درصد مردم گلستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

به گزارش گلستان24؛ سیدمحمد حسینی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان دارای یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار نفر معادل 65 درصد از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به نوسانات تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت تصریح کرد: گاهی آمار ارائه شده در حوزه پوشش بیمه سلامت متفاوت است زیرا تعدادی از بیمه شدگان بیمه‌های یکساله دارند و نسبت به تمدید مجدد اقدام نمی‌کنند و همین امر باعث شده تا در ارائه آمار تفاوت‌هایی شاهد باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار و 416 نفر بیمار خاص زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: مردم باید بدانند هر کسی مشمول بیمار خاص قرار نمی‌گیرد، هر بیمار از لحاظ خودش احساس می‌کند جزو بیمار خاص است در حالی که در  کشور پنج دسته از بیماران «تالاسمی»، «هموفیلی»، «دیالیز»، «پیوند کلیه» و «ام. اس» جزو بیماران خاص هستند.

حسینی تاکید کرد: بیماران سرطانی و بیماران عصبی و عضلانی همچنین بیماران دیابتی جزو بیماران خاص نیستند و در زمره بیماران صعب العلاج قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع بیان کرد: در استان گلستان نظام ارجاع و پزشک خانواده از سال 1384 انجام گرفت، اما آنچه در استان اتفاق افتاد اجرای نظام ارجاع الکترونیک است و فعلا فقط در مورد روستائیان انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان؛ پزشک خانواده و نظام ارجاع  در 138 مرکز روستائی و مراکز دهستان‌ها مستقر هستند و پزشکان میلیونها نفر از مردم را ویزیت می‌کنند، معمولا یک بیمار حدود 3.8 درصد بار در سال به پزشک مراجعه می‌کند.

حسینی نقش رسانه‌ها را در سلامت مهم خواند و ابراز کرد: مردم باید اهمیت سلامت را بیش از پیش بدانند یکی از برنامه‌ها ما در سال 1397 این است که مردم از آنچه در استان در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد صحبت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار