جزییات لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.

تصویب جزئیات لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون

به گزارش گلستان 24 ؛نمایندگان مجلسشورای اسلامی در جلسه علنی دیروز جزئیات لایحه یک فوریتی ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی را با ۱۶۱ رأی موافق، ۷۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از ۲۶۶ نماینده حاضر تصویب کردند.

بر اساس مصوبات این لایحه و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا، خدمات و تامین نیاز‌های ضروری و منابع مالی از خارج به دولت اجازه داده شد با رعایت مفاد قانون برنامه ۶ توسعه دراینچه برون گلستان منطقه آزاد تجاری صنعتی ایجاد کند.

واگذاری زمین تا زمان تصویب اجرای طرح جامع منطقه آزاد حداکثر تا ۱۵ درصد مساحت صورت میگیرد.

واردات کالا از خارج کشور به مناطق آزاد ایجاد شده به موجب بند (۱) این ماده واحده به منظور عرضه به مسافرین ممنوع و اعطای معافیت کالای همراه مسافر از مناطق مذکور به سرزمین اصلی صرفا شامل کالا‌های تولید شده در آن مناطق می‌باشد.


مجوز واردات خودرو‌های سواری خارجی در محدوده مناطق آزاد ایجاد شده به موجب بند (۱) این ماده واحده صرفا به اشخاصی اعطاء می‌شود که دارای مجوز فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه باشد. تردد خودرو‌های فوق صرفا در محدوده مصوب پیوست این قانون امکان پذیر است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار