مدیر مخابرات منطقه گلستان:

مدیر مخابرات منطقه گلستان گفت: فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است.

فعالیت های مخابرات گلستان در مسیر توسعه دولت الکترونیک است

به گزارش گلستان 24 ؛ به تشریح برخی فعالیت های این شرکت پرداخت و اظهار کرد: حدود ۵۰۰ تکنولوژی۳G و ۴G برای توسعه همراه اول در گلستان نصب و راه اندازی شد که دقیقا در راستای توسعه دولت الکترونیک است.

وی توسعه زیر ساخت اینترنت همراه را از شاخصه های مهم توسعه خدمات الکترونیک در دینا بر شمرد و گفت: اکنون بخش های زیادی از گلستان دارای سرویس اینترنت همراه است و این خدمات در شرایطی توسعه پیدا کرده که کشور با مشکلات مالی رو به رو است.

شهمرادی با بیان این که مخابرات خانواده عیالواری است و در گلستان بیش از هزار و ۳۰۰ نیرو در بخش های مختلف فعالیت می کنند، افزود: از نظر درآمدی مشکلاتی داریم که نمونه آن تلفن ثابت است که ضرر می دهد زیرا هزینه نگهداری آن هشت هزار و ۶۰۰ تومان است ولی در روستاها به طور میانگین برای هر خط چهار هزار تومان و در شهر پنج هزار و ۲۰۰ تومان درآمد داریم.

وی ادامه داد: تنها درآمد ما همراه اول است که در جیب استان نمی رود و سالیانه مبلغی را به حساب ما واریز می کنند.

درآمدهای مخابرات با هزینه ها سربه سر است

وی اضافه کرد: درآمدهای ما با هزینه ها تقریبا سر به سر است با این حال کارهای توسعه ای در حال انجام است و فناوری های جدید را هم وارد استان کردیم.

مدیر مخابرات منطقه گلستان با بیان این که الزامی برای ارائه خدمات جدید به مشترکین وجود ندارد، گفت: در راستای ارائه سرویس بهتر به مشترکین، بخش هایی از شبکه در گرگان و گنبد را به فناوری FTTH مجهز کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این سرویس به شهروندان پیشنهاد می شود ولی امکان ارائه به موقع آن وجود ندارد؟ افزود: در حال حاضر امکان ارائه این خدمات به همه متقاضیان وجود ندارد یا زمان بر است به همین دلیل اصلا تایید نمی کنیم که همکاران ما بدون بررسی شرایط به مشتریان وعده دهند و ما توان ارائه خدمات نداشته باشیم.

 

شهمردای درباره گلایه شرکت هایی خصوصی که می گویند مخابرات انحصاری شده و اجازه ورود بخش خصوصی نمی دهد، گفت: شرکت های دیگر هم از زیر ساخت مخابرات بهره می برند و خدمات می دهند و سرویس می فروشند الان هم برخی از آن ها اجازه ایجاد شبکه دارند ولی چون صرفه اقتصادی برای آن ها ندارد ورود پیدا نمی کنند.

وی اظهار کرد: این شرکت ها هرجا نقصی باشد به پای مخابرات می نویسند و هرجا خدماتی باشد به اسم خود تمام می کنند با این حال ما هم ادعا نداریم که ۱۰۰ درصد بدون نقص هستیم زیرا به دلیل گستردگی خدمات و توقع مردم کار ایده آل ساده نیست.

مدیر مخابرات منطقه گلستان بیان کرد: ۱۰ سال پیش اگر دو روز هم شبکه تعطیل می شد کسی اعتراض نمی کرد اما اکنون ۱۰ دقیقه قطعی باعث اعتراض می شود.

منکر مشکلات مخابرات نیستیم

وی گستردگی خدمات اینترنتی را عامل وابستگی زیاد شهروندان به مخابرات دانست و تصریح کرد: خدمات ما هم زیاد شده و در این مسیر ممکن است اتفاقی رخ دهد که باعث نارضایتی مردم شود ولی تا الان هم هر موردی بوده ما برخورد کرده ایم.

شهمرادی درباره انعکاس مشکلات مردم در رسانه ها هم گفت: انتظار ما این است که اگر مشکلی هست به ما اطلاع داده شود و اگر پیگیری نکردیم و به سرانجام نرسید، رسانه ای شود اما این که ما در جریان مشکلی نباشیم و بعد به عنوان ضعف ما بیان شود انصاف نیست.

وی ادامه داد: ما خدمات گسترده ای در شرایط مالی سخت کشور ارائه داده ایم و انتظار داریم در کنار نقاط ضعف خدمات هم دیده شود.

وی تصریح کرد: زمانی مردم به شدت از سرعت اینترنت مخابرات ناراضی بودند ولی امروز وضع بهتر شده و در این رابطه کار شده است با این حال امکان ندارد بتوان مشکلات شبکه ای به این گستردگی را یک شبه برطرف کرد.

مدیر مخابرات منطقه گلستان یکی از کارهای بزرگ این شرکت در گلستان را پوشش اینترنتی انتخابات دانست و اظهار کرد: گلستان جزو استان های برتر در ارائه اینترنت برای برگزاری انتخابات الکترونیک بود و باید این کارها هم دیده شود.

شهمرادی در این دیدار وعده داد در صورت انعکاس گلایه شهروندان در رسانه ها موضوع را پیگیری و نتیجه آن را منعکس کند.

انتهای یپام / مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار