مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: طرح « هر روستا، یک محصول» در ۴ روستای استان گلستان آغاز شده است.

اجرای طرح "هر روستا، یک محصول" در استان گلستان آغاز شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین پهلوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح «هر روستا، یک محصول» در استان اظهارداشت: با دستگاه‌های تخصصی جلسات مختلفی برگزار شده تا نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صندوق وظیفه حمایت از طرح‌های اقتصادی خرد روستاییان را برعهده دارد، گفت: اجرای طرح هر روستا یک محصول، می‌تواند زمینه اشتغال و تولید بیشتر انواع محصولات روستاییان را فراهم کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان بیان داشت: این طرح از سال گذشته در 4 روستای استان آغاز شده است. ایجاد زنجیره‌ها از تولید تا برندسازی و فروش محصول در این طرح دیده شده است.

وی با بیان اینکه گلستان در بخش‌های صنایع دستی، گردشگری به ویژه بوم‌گردی و کشاورزی و غیره دارای ظرفیت‌های زیادی است، خاطرنشان کرد: در بحث دامپروری و گیاهان دارویی برخی کارها آغاز شده است. برای نمونه مردم روستای " ویرو" با همکاحمایتری صندوق بحث کشت گیاه دارویی آویشن را آغاز کرده‌اند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان بیان داشت: برخی از رسته‌های شغلی در سامانه کارا وجود ندارد و روستاییان نمی‌توانند از تسهیلات طرح اشتغال روستایی بهره‌مند شوند، برای همین در حال پیگیری هستیم تا برای این رسته‌ها از منابع داخلی صندوق استفاده کنیم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار