مدیرکل امور اجتماعی استاندار گلستان گفت: مدارس ویژه برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل در همه شهرستان‌های استان گلستان ایجاد می‌شود.

کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان‌های گلستان صاحب مدرسه می‌شوند

عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: کودکان بازمانده از تحصیل مولد فقر فرهنگی و اقتصادی هستند که یکی از چالش‌های بزرگ استان به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

وی افزود: با اینکه در استان گلستان تلاش‌ها و اقدامات خوبی در زمینه تحصیل نوآموزان صورت گرفته است اما مشکلات اقتصادی و فرهنگی موجب شده که کودکان در مقاطع بالاتر از درس و تحصیل جدا شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان ادامه داد: با توجه به رسالت سنگینی که آموزش و پرورش در راستای تکلیف قانون اساسی، مبنی بر آموزش و پرورش رایگان برای همه خانواده‌ها بر عهده دارد، باید جنب و جوش بیشتری در استان ایجاد شود.

وی یکی دیگر از دلایل تعداد زیاد کودکان بازمانده از تحصیل در استان گلستان را مهاجرت به این استان دانست و گفت: مهاجرت‌هایی که در گوشه و کنار این استان اتفاق می‌افتد و خشکسالی‌های اخیر هم به آن دامن زده است، موجب شده تا هزینه‌ها  در سبد آموزش و پرورش افزایش پیدا کند.

چراغعلی با اشاره به فعالیت 35 تشکل و سازمان مردم نهاد برای کمک به حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شرایط سخت اقتصادی که اخیراً بر سر خانواده‌ها سایه افکنده، وضعیت را سخت‌تر کرده است. سازمان‌های مردم نهاد و سایر بخش‌ها می‌توانند به کمک آموزش و پرورش بیایند تا بخشی از این مشکلات کم شود.

وی با اشاره به فعالیت مدرسه مهربانی پارس ویژه کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی در شهر گرگان گفت: بیشتر معلمانی که در این مدرسه فعالیت می‌کنند حق‌الزحمه‌ای نمی‌گیرند. این قول را به همه مردم استان می‌دهیم که مشابه مدرسه مهربانی را در 14 شهرستان استان اجرایی کنیم.


انتها پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار