معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در طرح تحول سلامت، بیش از ۲۵۰ کلینیک ویژه در کشور ساخته شده که بخشی در حال بهره‌برداری بوده و بخشی هم تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

معاون وزیر بهداشت: ۲۵۰ کلینیک ویژه در طرح تحول سلامت در کشور ساخته شد

به گزارش گلستان 24 ؛ قاسم جان‌بابایی ظهر دیروز در هجدهمین کنگره سالانه اعصاب کودکان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت که در قانون برنامه ششم هم به آن تأکید شده، سطح‌بندی و نظام ارجاع و نوشتن راهنمای بالینی است که در این زمینه وزارت بهداشت تاکنون بیش از 250 راهنمای بالینی نوشته است.

وی افزود: در برنامه سطح‌بندی بیمارستان‌ها، نوع خدمات، تجهیزات موردنیاز و نیروی انسانی متخصص مورد سنجش قرار می‌گیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان داشت: نظام ارجاع در راستای سطح‌بندی بیمارستان‌ها قرار دارد. در این طرح گلستان از جمله استان‌های پیشرو به شمار می‌رود و توانسته نظام ارجاع را الکترونیکی کند.

وی گفت: در گذشته هم نظام ارجاع در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر وجود داشت اما به صورت کاغذی بود. در نظام ارجاع الکترونیک اطلاعات و پرونده بیماران از مراکز درمانی به کیلنیک‌های ویژه و بیمارستان‌ها داده می‌شود. همچنین نوبت‌دهی الکترونیک هم در این استان راه افتاده که یک امتیاز برای این استان است.

جان‌بابایی درباره اورژانس بیمارستان 5 آذر گرگان بیان داشت: تلاش می‌کنیم که کار با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند و پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد. تاکنون 22 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار پرداخت کردیم و به همین میزان برای تجهیز آن نیازمند بودجه هستیم.

وی درباره بیمارستان کودکان طالقانی گرگان و شرایط نامناسب آن افزود: ادامه فعالیت این بیمارستان با این شکل و فیزیک اصلا به صلاح نیست و باید دنبال بیمارستان جایگزین برای آن باشیم.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، بیش از 250 کلینیک ویژه در کشور ساخته شده که بخشی در حال بهره‌برداری بوده و بخشی هم تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار