رئیس بسیج اساتید استان گلستان گفت: متاسفانه در جامعه ما کاربرد صحیح امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی نشده است و فرهنگ‌سازی آن در سطح جامعه وظیفه‌ای همگانی است.

امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است

به گزارش گلستان 24 ؛ غلامرضا منتظری در جمع اساتید دانشگاه‌های شرق گلستان اظهار داشت: امام حسین (ع)، در امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت برای هدایت دیگران داشت و مجموع هدایت‌گری وی با این هدف بود.

وی افزود: نقطه اوج زندگی امام حسین (ع)، در دهه محرم است اما بسترهایی برای ایجاد این نقطه اوج فراهم شد.

رئیس بسیج اساتید استان گلستان تصریح کرد: به نظر می‌رسد، آنچه از ایام محرم و امام حسین (ع) در ذهن مردم باقی مانده، دهه نخست محرم و یاران ایشان است و امام حسین (ع) از نظر علمی و آئین همسرداری مغفول مانده است.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) در کنار شجاعت, قیام, ایستادگی و مقاومت خود در برابر دشمنان، در اخلاق و ادب الگو و اسوه بوده و یکی از جلوه‌های زندگی وی, اصول اخلاقی و ادبی است.

منتظری تاکید کرد: اگر بخواهیم مانند امام حسین (ع) در مال،  فرزند و جان ایثار کرده و آن را به دیگران منتقل کنیم، باید از 2 مانع زنجیر خواستن و زنجیر داشتن عبور کنیم.

رئیس بسیج اساتید استان گلستان با اشاره به احکام, عقاید و اخلاق در دین، گفت: زیبایی دین نه به احکام است و نه به عقاید، بلکه زیبایی دین در اخلاق جلوه دارد و امام حسین (ع)، مدام به این نکته تا عاشورا توجه داشت.

رئیس بسیج اساتید گلستان بیان داشت: در انقلاب اسلامی, بنیانگذار جمهوری اسلامی و اکنون مقام معظم رهبری, همواره بر متد امام حسین ( ع)  کار می‌کنند و کاربردهای مختلف اخلاق وی را در مقابل دشمن امروزی بکارگیری کردند.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار