همزمان با ایام محرم و آغاز عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت، صدا و سیمای مرکز گلستان ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.

ویژه برنامه‌های صدا و سیمای گلستان در ماه محرم پخش می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای گلستان، شبکه استانی سیما با ویژه برنامه "محرم‌نامه " به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی ناظریان، از شب اول محرم به تعداد 13 برنامه 40 دقیقه ای با عزاداران حسینی همراه شده است.

آیتم‌های این برنامه مقتل‌خوانی توسط ابوالفضل محمد جواد احمدی، پژوهشی در آیین سوگواری توسط هوشنگ جاوید، مداحی توسط مداحان و ذاکرین استان، معرفی شخصیت‌ها و یاران سید الشهدا به صورت گرافیکی، بازخوانی خاطرات اسرا دفاع مقدس در ماه محرم است.

همچنین 2 بخش کارشناس مذهبی با حضور حجت الاسلام و المسلمین فتوحی، تصاویر مراسم عزاداری مردم نقاط مختلف استان نیز در فواصل بین برنامه‌ها از سیمای استان پخش خواهد شد.

اجرای آن را قاسم رضایی، گرافیست ابراهیم هوشیار، تصویربرداران سعید مارزلو، مجید ایراندوست و سعید محسن خراسانی، صدابردار ولی الله اسماعیل‌زاده، دستیارتهیه حسین قره قاش، صدا و تصویر محمد پاسندی هستند.

از دیگر برنامه‌های سیمای گلستان نیز ویژه برنامه "پخش زنده عزاداری های شهرهای مختلف استان" از ساعت 21.30 به مدت 90 دقیقه توسط تهیه کنندگان مرکز از 26 نقطه استان، ویژه برنامه "خانه محبت" در 6 قسمت به موضوع محرم و امر به معروف و نهی از منکر از ساعت 10 به مدت 60 دقیقه به تهیه‌کنندگی ابراهیم امیرخانی، "نقطه اوج" 2 برنامه به موضوع محرم و جوانان از ساعت 17 به مدت 60 دقیقه به تهیه‌کنندگی حمیدرضا دنکوب و برنامه کودک "بچه‌های گلستان" نیز در قالب 2 برنامه 40 دقیقه‌ای با موضوع محرم به تهیه کنندگی سید روح الله بنی‌عقیل روی آنتن می‌رود.

از دیگر برنامه های این ایام سخنرانی‌های مذهبی در 12 قسمت 30 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی یزدان خاندوزی، برنامه‌های عزاداری هیئت رزمندگان اسلام از امامزاده عبدالله ساعت 8.30 به مدت 40 دقیقه به تهیه کنندگی حمید درباری، برنامه شیرخوارگان حسینی جمعه 23 شهریور از ساعت 9 به مدت 120 دقیقه به تهیه‌کنندگی ابراهیم امیرخانی در این ایام از شبکه استانی سیما پخش می‌شود.

رادیو گرگان هم از شب اول محرم به مدت 10 شب با ویژه برنامه با نام "حدیث دوست "هر روز ساعت 5.30 در خصوص زندگی امام حسین (ع)، تبین واقعه عاشورا و روز شمار وقایع دهه اول محرم به مدت 30 دقیقه به تهیه‌کنندگی مجتبی طالبی روی آنتن می‌رود.

برنامه "گلبانگ حسینی" به تهیه کنندگی مجید کریمی هر روز ساعت 11.10 به مدت 30 دقیقه از اول محرم، با پخش سخنرانی آیت الله حبیب اله قدمی با شنوندگان خود همراه می‌شود.

نمایش‌های ویژه را با عنوان "نمایش محرمی" به تهیه‌کنندگی مجتبی طالبی در 10 قسمت از ساعت 20 به مدت 30 دقیقه در نیمه اول محرم تهیه و پخش می‌کند.

به مناسبت شهادت سید الساجدین امام سجاد (ع) ویژه برنامه "خورشید در زنجیر" را با ساختار روایی به تهیه کنندگی محمد مهدی عاقل حقیقی از ساعت 16:30 به مدت 30 دقیقه تولید کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار