اجتماع بزرگ رهروان حسینی در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، برای سیاه‎پوش کردن شهر گرگان با شکوه خاصی برگزار شد.

اجتماع بزرگ رهروان حسینی در گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ علی اسدی رئیس شورای هیئت های مذهبی استان گلستان در مراسم اجتماع بزرگ رهروان حسینی اظهار داشت: 2 هزار و 200 هیئت مذهبی برای برگزاری مراسم باشکوه در ایام ماه محرم در استان گلستان آماده شده‎اند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی در تکایا، مساجد، فاطمیه‌ها و زینیه‌ها و حسینیه‌ها مراسم محرم را برگزار می‌کنند که بیش از 2200 هیئت مذهبی در این مکان‌ها فعالیت می‌کنند.

رئیس شورای هیئت های مذهبی استان گلستان تاکید کرد: در استان گلستان محرم و صفر با مراسم‌های مختلفی از جمله حضور مداحان و مبلغان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود خرافات به مراسم ماه محرم در همایش‌هایی به مداحان و مبلغان این اصول آموزش داده شده و در کنار آن مراسماتی در استان برنامه‌ریزی شده که در شهرهای مختلف اجرا می شود که از رسانه‌ها این برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: علاوه بر مراسم استقبال از ماه محرم برای نخستین بار مراسم "اذن اباعبدالله" در آستانه امامزاده عبدالله گرگان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان گلستان گفت: این مراسم با سیاه‌پوش کردن این آستانه و غبارروبی و برگزاری مراسم عزاداری صبح دوشنبه آغاز می‌شود.

‌انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار