مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران گفت: پیش‌بینی امسال ما تولید ۳۸ هزار تن میگو در ۵ استان میگو پرور کشور است که سهم استان گلستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.

۳۸ هزار تن میگو در کشور تولید می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ وحید معدنی در حاشیه مراسم آغاز برداشت میگو از مزارع گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی امسال ما تولید 38 هزار تن میگو در 5 استان میگو پرور کشور است که سهم استان گلستان بیش از 2 هزار و 500 تن بوده است.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی تحت تاثیر اقلیم‌های جغرافیایی و تمهیدات برنامه‌ای هستند، گفت: با همه مشکلاتی که برای تامین نهاده‌ها و شرایط اقلیمی در جنوب کشور و گلستان اتفاق افتاد پیش‌بینی ما این است که بتوانیم به بیش از 35 هزار تن تولید دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: استان گلستان پس از استان‌های هرمزگان و بوشهر جایگاه سوم کشور را داراست و پس از گلستان استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان هستند.

وی درباره آمار صادرات میگو در سال گذشته خاطر‌نشان کرد: در سال 96 بر اساس آمار رسمی گمرکات کشور بیش از 80 درصد میگوی کشور مشتمل بر 32 هزار تن صادرات شده و بیش از 150 میلیون دلار درآمد ارزی داشتیم.

مدیرکل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران به حمایت‌های دولت در توسعه آبزی‌پروری اشاره کرد و افزود: حوزه اعتباری و تسهیلات و همچنین پوشش‌های بیمه‌ای و اعتبارات نوسازی و تکمیل مزارع به لحاظ مکانیزاسیون از جمله همکاری‌های دولت با تولیدکنندگان است.

معدنی گفت: تسهیلات ارائه شده به متقاضیان در حوزه شیلات بدون سقف هستند و بسته به قدرت جذب سرمایه‌گذاران دارد.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌هایی که دولت در تخصیص  اعتبارات ارزی در نظر گرفت، گرو‌های مختلف کالایی تعریف شد و ما برخی نهاده‌ها در حوزه غذا و ادوات در حوزه پرورش آبزایان را معرفی کردیم که از ارز 4200 تومانی استفاده کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار