معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سطح استان از ۲۰ مهرماه به مدت یک ماه خبر داد.

طرح آمارگیری از مسکن‌های روستایی در گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ عباس حق‌بین در جمع خبرنگاران از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سطح استان از 20 مهرماه به مدت یک ماه خبر داد و اظهار داشت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی به صورت همزمان در کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری سازمان آمار ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این طرح 7 هزار و 619 واحد مسکونی روستایی به عنوان نمونه در 284 روستای استان گلستان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت.

حق‌بین با درخواست از مردم و دهیاران روستاها با ماموران آمارگیری، هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگیهای سکونتی و بهداشتی ، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاههای اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی و غیره اعلام کرد.

وی در ادامه درخصوص ساخت مسکن روستایی هم اظهار کرد: این طرح از سال 84 در کشور آغاز شد و سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده که سهم استان گلستان سالانه 6  تا 7 هزار واحد مسکونی بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان افزود: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد 128هزار واحد غیرمقاوم بوده و نیازمند نوسازی است.

حق‌بین تأکید کرد: این طرح در برنامه ششم هم ادامه خواهد داشت و تا پایان برنامه باید خانه‌های غیرمقاوم روستایی در استان، مقاوم‌سازی و نوسازی شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار