نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین مشکل نوار مرزی گنبدکاووس کمبود و نبود آب شرب و کشاورزی است که تلاش داریم حتی به صورت مقطعی برطرف کنیم.

کمبود آب شرب و کشاورزی مهم‌ترین مشکل نوار مرزی استان گلستان است

به گزارش گلستان 24 ؛ قرجه طیار عصر دیروز  در جلسه هماهنگی طرح توسعه بوم‌گردی در داشلی‌برون اظهار داشت:مهم‌ترین مشکل در حوزه مرزی داشلی‌برون آب شرب است که در تلاش هستیم بتوانیم این مشکل را حتی به صورت مقطعی و با آبرسانی منظم حل کنیم.

وی افزود: با وجود اینکه ساختمان و تجهیزات درمانگاه شبانه‌روزی کرند آماده شده، اما متاسفانه هنوز راه‌اندازی و آغاز به فعالیت نکرده و امید داریم با توجه به فاصله 140 کیلومتری کرند با گنبدکاووس، این درمانگاه هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم نوار مرزی از دیرباز با اراضی اجدادی خود به صورت زراعی و مرتعی با منابع طبیعی مشکل دارند و اگر مشکلات این مردم در حوزه تعرضات اراضی و منابع ملی حل نشود،  به رغم میل باطنی، هفته آینده استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را کلید می زنیم.

مشکل آبرسانی به مناطق مرزی گلستان برطرف می‌شود

 میرمحمد غراوی نیز در  این جلسه با اشاره به مشکلات حوزه شهرستان گنبدکاووس در داشلی‌برون اظهار داشت: روستای ماسان کوه گنبدکاووس از وضعیت خوبی در حوزه آب و جاده برخوردار نیست و در تلاش هستیم تا مشکل آبرسانی به این روستا را حل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی  استانداری گلستان اظهار کرد: با بازدیدهای انجام شده امکان آبرسانی از حوزه گنبدکاووس به روستای ماسان کوه امکان‌پذیر نیست و باید آبرسانی از حوزه کلاله انجام شود، البته این آبرسانی تا 5 کیلومتری این روستا خواهد بود.

وی افزود: مسیر کلاله به روستای ماسان کوه باید هموار شود و اگر نیاز به همکاری است، کمک خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان تصریح کرد: برخی از مردم نوار مرزی مشکلاتی با منابع طبیعی دارند و با جلساتی که با وزیر جهاد و مسئولان ارشد برگزار شد، قرار شد به توافقاتی برسند و امید داریم این مشکلات تا 2 هفته آینده حل شود.

غراوی تاکید کرد: از دیگر مسائلی که در این جلسه مطرح و پیگیری شد شانه خاکی سه‌راهی داشلی برون است که به علت نا همسطح بودن سبب وارگونی خودروهای عبوری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان ادامه داد: قرار شد با همیاری دهیاری‌ها و راه و شهرسازی این شانه‌سازی با جاده همسطح شود و اگر نیاز به مصالح باشد از طرف استانداری کمک و حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار