مدیرعامل بنادر و دریانوردی کشور گفت: برای علاج‌بخشی خلیج گرگان ۱۲میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده تا از این طریق بتوان وضعیت ورود آب به داخل خلیج را بهبود داد.

علاج‌بخشی خلیج گرگان با ۱۲میلیارد تومان اعتبار آغاز شد

به گزارش گلستان 24 ؛  محمد راستاد عصر دیروز در حاشیه بازدید از خلیج گرگان به آغاز طرح علاج‌بخشی اشاره کرد و اظهارداشت: براساس آخرین ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست، لایروبی یکی از مسیرهای ورودی یا دهانه‌های خلیج گرگان به‌نام "چپاقلی" در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای اجرای این طرح 12 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است تا از این طریق بتوان وضعیت ورود آب به داخل خلیج را بهبود داد.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از حمایت طرح‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش گردشگری خبر داد و گفت: تسهیلات بدون سود به سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری ساحلی و دریایی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر سرمایه‌گذاری که بتواند 10 درصد آورده سرمایه داشته باشد، می‌تواند از این تسهیلات برخوردار شود.

راستاد تأکید کرد: سیاست رونق‌بخشی تجاری و گردشگری بنادر و سواحل دریای خزر در دستور کار سازمان قرار دارد.

میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم در این بازدید گفت: برای علاج‌بخشی خلیج گرگان از محل استانی هم اعتباراتی پیش‌بینی شده است و انتظار داریم که سازمان بنادر اعتبارات ملی برای لایروبی کانال‌های ورودی خلیج گرگان در نظر بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری سواحل استان بیان داشت: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کرده و قرار است در بندرترکمن کارهای خوبی انجام دهد، در همین راستا قرار است یک کشتی بزرگ در سواحل بندرترکمن با ظرفیت یک‌هزار نفر و 160 سوئیت به آب انداخته شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار