رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان:

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: علیرغم داشتن توجیه فنی پروژه انتقال ایستگاه کمربندی از میدان شهرداری به قندهاری، این ایستگاه به دلیل نارضایتی مردم، به روال سابق خود برگشت.

مسیر حرکت اتوبوس‌ها در کمربندی گرگان به روال سابق برگشت

به گزارش گلستان 24 ؛حمدعلی سالاری اظهار کرد: ما در راستای کاهش ترافیک اتوبوس ها در میدان مرکزی شهر (شهرداری) و افزایش سرعت جابجایی مسافر و کاهش زمان انتظار تصمیم گرفتیم تغییری در تعداد اتوبوس های خیابان کمربندی ایجاد کنیم.

وی افزود: در شرایط قبلی ۱۵ اتوبوس مردم را از شهرک های کمربندی سوار و در میدان شهرداری پیاده می کرد و این مورد هم در مسیر میدان شهدا و هم استرآبادی حجم زیادی از ترافیک را ایجاد می کرد زیرا از نظر ترافیکی هر یک دستگاه اتوبوس معادل ۱۲ خودرو سواری ترافیک ایجاد می کند.

سالاری ادامه داد: در این حالت سرعت جابجایی مسافران پایین می آمد و مردم انتظار زیادی برای سوار شدن می کشیدند بنابراین تصمیم گرفتیم براساس یک برنامه آماری و کار پیمایش شده از تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس که در محور کمربندی مشغول به جابجایی بودند یک پارک- سواری در میدان قندهاری با نصب ایستگاه و دکه فروش ایجاد کنیم.

وی گفت: در این حالت ۹ دستگاه اتوبوس مردم را با سرعت بالا با از شهرک ضلع شمال کمربندی سوار کرده و به میدان ترمینال می رساندند و از آن جا اتوبوس های آماده مردم را سوار می کردند و به میدان شهرداری می بردند.

سالاری بیان کرد: دراین حالت زمان انتظار مردم در شهرک ها به ۱۰ دقیقه کاهش و ترافیک هم در میدان شهرداری به شدت کاهش یافت.

وی گفت: این پروژه از طرف یک عده از شهروندان مورد تأیید قرار گرفت و یک عده هم اعتراض شدید داشتند.

سالاری تصریح کرد: اعتراضات این بود که معطلی زیاد است ولی وقتی بررسی که کردیم دیدیم مردم از لحاظ زمانی راضی هستند.

وی اضافه کرد: برخی هم پیاده و سوار شدن و یا ایجاد مشکلاتی را فرزندانشان مطرح کردند و ما علیرغم این که طرح یک طرح ترافیکی مطالعه شده بود و در طرح جامع هم آمده بود و چون هدف ما جلب رضایت مردم است به دلیل کاهش تنش ها طرح را به روال سابق خود برگرداندیم.

سالاری اظهار کرد: این طرح یک هفته قبل از شروع مدارس شروع شد و در سه مهر به حالت قبلی خود برگشت.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار