رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از مرگ هزار و ۲۰۰ بیمار سرطانی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال ۹۶ روزانه سه نفر از گلستانی ها بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست دادند.

سرطان جان ۱۲۰۰ گلستانی را در سال ۹۶ گرفت

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا فاضل، پیش از ظهر پنجشنبه در دومین کنفرانس کشوری دندانپزشکی بیماران خاص، اظهار کرد: یکی از دغدغه های وزارت بهداشت رسیدگی به وضعیت بیماران خاص است.

وی افزود: با توجه به گرانی ارز و مشکلات دارویی وزارت بهداشت در زمینه فیزیوتراپی و توانبخشی بیماران خاص توجه بیشتری دارد که این اتفاق در طرح تحول سلامت رخ داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است، گفت: اگر بتوانیم در جامعه پیشگیری را فرهنگ سازی کنیم قطعا موفق تر خواهیم بود.

وی از مرگ هزار و ۲۰۰ بیمار سرطانی در گلستان طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: به طور میانگین روزانه سه نفر از گلستانی ها بر اثر بیماری سرطان جان خود را از دست دادند.

فاضل اظهار کرد: کارهای بزرگی در زمینه پیشگیری از بهداشت دهان و دندان توسط وزارت بهداشت انجام شده اما موثر نبوده و فرهنگ خانواده‌ها، جامعه و دستگاه‌های مختلف در این زمینه اثرگذار است.

وی با بیان اینکه افراد دچار بیماری‌ های تالاسمی، هموفیلی، نارسایی‌ های کلیوی، افراد دارای پیوند عضو، دیابت، هپاتیت، ایدز، سرطان و ام اس از جمله بیماران خاص محسوب می شوند، افزود: بیماری‌ ها و مشکلات دهان و دندان در بعضی از بیماران خاص تشکیل شده و همین امر مبتلایان را نیازمند حمایت و دریافت هر چه بیشتر خدمات دندانپزشکی می ‌کند.

وجود بیش از ۳۰۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: نامطلوب بودن شاخص‌های سلامت دندان و لثه در افراد مبتلا بر لزوم توجه به امر بهداشت دهان و دندان پیشگیری و کنترل‌های مکرر مخصوصا در این افراد امری ضروری است که می ‌تواند در جلوگیری از بروز مشکلات دندانی و خونریزی‌ های متعاقب آن و درمان‌ های پیچیده نقش بسزایی داشته باشد.

وی از وجود بیش از سه هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد و یادآور شد: با راه‌ اندازی مرکز جامع بیماران خاص در بیمارستان طالقانی و کلینیک دزیانی خدمات سرپایی دندانپزشکی هم اکنون دو روز در هفته در حال ارائه است.

فاضل اظهار کرد: بیماران خاصی که نیاز به بیهوشی و اتاق عمل دارند دو روز در هفته در بیمارستان طالقانی توسط متخصصین و اعضای هیئت علمی خدمات دریافت می ‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:  در استان ۶ مرکز  در بیمارستان‌ های طالقانی گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول و مینودشت در حال ارائه خدمت هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار