مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۳۲۳ میلیون تومان از اعتبارات بهزیستی استان در حوزه شنوایی هزینه شد.

صرف هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی در بخش ناشنوایان

به گزارش گلستان 24 ؛ غفاری مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و سالمندان بر گزار شد گفت: از ۲ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته ۳۲۳ میلیون تومان در حوزه ناشنوایان هزینه شد.

غفاری افزود: در استان گلستان ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه شنوایی تحت پوشش این نهاد هستند که سالانه بر اساس غربالگری نوزادان، شناسایی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته از ۷ هزار و هفت کودک مشکوک به کم شنوایی و ناشنوایی، ۴۳ نفر ناشنوای قطعی بودند که از این تعداد ۲۵ نفر با کاشت حلزون و یارانه ۴۰ میلیون تومانی دولت درمان شدند.
 
غفاری در خصوص تعداد سمعک خریداری شده برای کم شنوایان گفت:: سال گذشته ۳۸۰ سمعک خریداری شده است و هم اکنون کودک و نوجوان پشت نوبتی برای دریافت سمعک در استان وجود ندارد، اما مطمئنا با افزایش قیمت وتورم در ارائه خدمات به ناشنوایان تاثیر گذار خواهد بود و باعث پشت نوبتی خواهد شد.
 
غفاری همچنین در مورد تعداد سالمندان استان گلستان گفت:: در استان ۱۴۵ هزار نفر سالمند وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر در ۱۷ مرکز شبانه روزی، روزانه وکانون نگهداری می‌شوند.
 
غفاری ادامه داد: مرحله اول طرح توانمند سازی سالمندان در شهرستان‌های آق قلا، بندر ترکمن، علی آباد کتول و گمیشان از سال گذشته آغاز شده است و مرحله دوم در این شهرستان‌ها از فردا آغاز می‌شود. 

انتهای پیام /باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار