سرپرست کمیته امداد ‌گلستان گفت: در ۶ ماهه امسال بیش از ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان تحت پوشش اختصاص داده شد.

بیش از ۶ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان کمیته امداد گلستان هزینه شد‌

به گزارش گلستان 24 ؛ به‌نقل از روابط عمومی کمیته امداد ‌گلستان، اسکندر اسکندری با اشاره به لزوم تأمین مسکن مددجویان به‌عنوان ضروری‌ترین نیاز خانوارها اظهارداشت: 668 خدمت مسکن با اعتباری بیش از 6 میلیارد و 300 میلیون تومان در 6 ماهه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت این نهاد ارائه شد.

وی با اشاره به تعمیرات 425 مسکن شهری و روستایی با اعتبار بیش از یک میلیارد و 175 میلیون تومان گفت: 159 مددجوی روستایی تحت حمایت کمیته امداد‌ استان با تخصیص 2 میلیارد و 403 میلیون تومان اعتبار، خانه‌دار شدند.

سرپرست کمیته امداد‌ استان افزود: همچنین برای حل مشکل مسکن مددجویان اقدام به خرید و ساخت 54 مسکن شهری با اعتبار 2 میلیارد و 690 میلیون تومان کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد به‌عنوان اصلی‌ترین نیاز جامعه مددجویی در اولویت نخست برنامه‌های اجرایی این نهاد قرارداد، عنوان کرد: مسکن از نیازهای اولیه نیازمندان جامعه و پرداخت اجاره منزل بزرگ‌ترین هزینه زندگی این خانوارها را به خود اختصاص می‌دهد، برای همین گام بزرگی برای خودکفایی اقشار ضعیف جامعه صورت می‌پذیرد.

اسکندری با اشاره به رشد 2 برابری خدمات حوزه مسکن در 6ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: در مدت مشابه سال گذشته 321 خدمت مسکن با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 466 میلیون تومان به مددجویان شهری و روستایی تحت حمایت این نهاد ارائه شده بود.

وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان کمیته امداد داشتن یک مسکن مناسب و سرپناه امن است، گفت: امسال طبق تفاهم‌نامه میان کمیته امداد ‌و استانداری گلستان 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان روستایی در مدت 2 سال آینده ساخته می‌شود.

به گفته وی، کمیته امداد‌ استان گلستان خدمات مسکن مددجویی اعم از ساخت و خرید مسکن شهری و روستایی، تعمیرات و ساخت فضاهای جانبی را از محل منابع امدادی، صدقات، زکات و کمک خیران و نیکوکاران سطح استان تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار