معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: روند کاهشی دما و بارش‌ها در استان تا فردا ادامه دارد.

روند کاهش دما و بارش‌ها تا فردا در گلستان ادامه دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا رحمان‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تداوم بارش‌ها به دلیل نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهارداشت: دمای هوا در مناطق مختلف استان از روز گذشته 10 تا 14 درجه سانتی‌گراد ماهش یافته و بارش‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای فردا کمینه دما بین 10 تا 12 درجه خواهد بود، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی به واسطه کاهش قابل توجه دما در برخی از مناطق مرتفع کوهستانی بارش‌ها به صورت برف انجام می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ادامه داد: براساس اطلاعیه‌های جوی و هشدارهایی که صادر شده همچنان احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به میزان بارش‌ها از عصر روز گذشته تا صبح امروز بیان داشت: بیشترین بارش‌ها در غرب استان رخ داده است. برهمین اساس میزان بارش‌ها در حوضه خلیج گرگان شامل باغو 50 میلی‌متر و وطنا 66.5 میلی‌متر گزارش شده است. همچنین در حوزه قره‌سو نیز میزان بارش‌ها در سیاه‌آب 54 میلی‌متر، کردکوی 36.7 میلی‌متر، شصت‌کلاته 23 میلی‌متر و گرگان 18.5 میلی‌متر بوده است.

رحمان‌نیا افزود: میزان بارش‌ها در آق‌قلا 27 میلی‌متر، رامیان 30 میلی‌متر، گنبدکاووس 16 میلی‌متر، گالیکش 38 میلی‌متر، پارک ملی گلستان 25.5 میلی‌متر و مراوه‌تپه 29 میلی‌متر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بامداد فردا از استان خارج خواهد شد و انتظار افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ز

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار