رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برپایی موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) در کربلا، گفت: امسال هم مانند سال گذشته یادواره ۵۱۶ شهید دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم شهرستان گنبدکاووس در موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) در کربلا برگزار می‌شود.

موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) گنبدکاووس در کربلا برپا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ رمضانعلی خالقی عصر دیروز در همایش خادمین موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) در سالن جلسات اتحادیه خبازان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال گذشته مردم گنبدکاووس مبلغ 700 میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) کمک کردند.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امسال به علت شرایط سخت اقتصادی کمک‌های مردم بسیار کم شده و برنامه‌های امسال موکب نسبت به سال گذشته تغییراتی داشته است.

وی افزود: در سال 95 تعداد 30 نفر و در سال گذشته 86 نفر و امسال 70 نفر خادم خواهر و برادر برای خدمت به زائران اربعین در موکب گنبدکاووس به کربلا اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس بیان داشت: امسال خادمین به صورت تخصصی در موکب حضرت یحیی ابن زید( ع)  خدمت‌رسانی خواهند کرد به این صورت که برای پختن نان از نانوایان و فعالیت‌های درمانی و پزشکی از شبکه بهداشت و درمان و دیگر فعالیت‌ها از دستگاه‌های مرتبط نیرو اعزام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: تفاهم نامه‌ای بین مسئولان 2 کشور ایران و عراق منعقد شده تا کیفیت و کمیت خدمات و وظایف هر یک از کشورها به تفکیک مشخص شود.

خالقی گفت: برای برنامه‌های فرهنگی موکب دو تا مبلغ و یک مداح بانو و دو روحانی آقا در نظر گرفته شده است،  اما بهترین شیوه تبلیغ و مبلغی،  تبلیغ فرهنگ اصیل ایرانی است که باید با رفتار و برخورد و کارهایمان نشان دهیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس ادامه داد: امسال هم مانند سال گذشته یادواره 516 شهید دفاع مقدس و سه شهید مدافع حرم شهرستان گنبدکاووس در موکب حضرت یحیی ابن زید(ع) در کربلا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از 90 درصد از امکانات و وسایل مورد نیاز در قالب 140 قلم خریداری شده و تاکنون برادران ابراهیمی( صباح)  به مبلغ 30 میلیون تومان دوغ یک نفره و خیر اهل سنت آقای طاهری به مبلغ 20 میلیون تومان مرغ مصرفی موکب را تهیه کردند.

خالقی اظهار داشت: از یک‌هزار و 800 موکب پروانه دار در کشور بیش از یک‌هزار موکب در داخل ایران و بیش از 40 درصد آنها در کشور عراق برپا خواهد بود.

وی اظهار داشت: امسال دشمن درصدد است تا با اختلاف بین مردم عراق و ایران اربعین حسینی را خدشه دار کرده و ضمن تحت فشار قرار دادن مسئولان برای کمتر فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز،  نارضایتی بین مردم ایجاد کند.

رئیس ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس افزود: در حال حاضر پول ایران در عراق کم ارزش شده و قیمت اجناس نسبت به سالهای گذشته چند برابر شده و نیاز است تا حد امکان وسایل مورد نیاز از ایران تهیه و به موکب ارسال شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار