رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ارزش کالاهای صادر شده استان گلستان از سایر گمرکات با رشد ۶۱ درصدی به ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است.

صادرات گلستان از مرز ۱۵۰ میلیون دلار گذشت

به گزارش گلستان 24 ؛ حسینقلی قوانلو ظهر دیروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: افزایش قیمت ارز در کنار شرایط سختی که برای تولیدکنندگان به وجود آورده اما مزیت‌هایی همچون توسعه تجارت خارجی و صادرات را به همراه داشته است.

وی افزود: در 6 ماهه نخست امسال صادرات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد رشد داشت و به 138 میلیون دلار رسید. اما میزان کل صادرات استان از سایر گمرکات با رشد 61 درصدی 152 میلیون دلار است در حالیکه این میزان سال گذشته 94 میلیون دلار بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان داشت: در شرایط کنونی واحدهای صادرات محور استان، فعالیت خوبی دارند و حجم تولیدات آنها نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان و قزاقستان از بزرگترین شرکای تجاری استان گلستان هستند، گفت: پس از چند سال، بار دیگر میزان صادرات به کشور ترکمنستان 62 درصد رشد پیدا کرده و به 41 میلیون دلار رسید. همچنین صادرات از گلستان به کشور قزاقستان نیز رشدی 107 درصدی دارد.

قوانلو ادامه داد: صادرات استان در 6 ماهه امسال به کشورهای عراق و افغانستان و برخی کشورهای همسایه نیز رشد مناسبی داشته که برخی کشورها برای نخستین بار به بازارهای صادراتی استان افزوده‌ شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در یکسال گذشته یادآور شد: برخی از واحدهای تعطیل، دوباره به چرخه تولید وارد شدند که واحد صنعتی اکسیر صنعت هیرکانیان و تولید سیم و کابل نگین از جمله این واحدها هستند.

انتهای پیام/‌ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار