مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: برای رفع تعطیلی، تغییر کاربری و برای حفظ کتاب فروشی‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

کتاب فروشی ها باید تبدیل به پاتوق کتاب شوند

به گزارش گلستان 24 ؛ نیکنام حسین‌پور عصر امروز در حاشیه بازدید از دوازدهمیننمایشگاه کتاب گلستان گفت: یکی از اهداف ما در برپایی این نمایشگاه‌ها پرداخت بخشی از یارانه‌ها به ناشران و مردم است تا کتاب‌ها ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و امسال ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.


وی گفت: حمایت‌های فصلی را برای توسعه کتابخوانی در کشور ایجاد کردیم که این حمایت‌ها در قالب طرح عیدانه و طرح تابستانه اجرا شد و به زودی طرح پاییزه نیز شکل اجرایی خواهد یافت.

حسین پور با اشاره به اجرای این طرح حمایتی در استان گلستان هم گفت: ۱۳ کتاب فروشی گلستان در این طرح مشارکت داشتند و ۳۰۰ میلیون کتاب، به فروش رسید و ۶۰ میلیون تومان هم یارانه به کتاب‌فروشی‌ها داده شد.

مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت:در کل کشور هم ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در طرح عیدانه یارانه پرداخت شد و در طرح تابستانه یک میلیارد و ۵۰۰ تومان یارانه دادیم.

حسین‌پور گفت: در هفته کتاب که از ۲۴ آبان تا یکم آذر اجرا می‌شود کتاب فروشی‌ها هر چه سریع‌تر می‌توانند مشارکت خود را در این طرح اعلام کنند.

وی افزود:کتاب فروشی‌ها باید تبدیل به پاتوق کتاب شوند و از برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی کتاب و نقد کتاب، جشن امضا، می‌توانند ایجاد فرصت کنند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران
 
 
ا

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار