بمناسبت روز جهانی عصای سفید وضعیت اختصاص امکانات به نابینایان و کم بینایان در صحن علنی شورای شهر گرگان بررسی شد.

اختصاص امکانات به نابینایان گلستانی

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا دادبود شهر دار گرگان در نودو ششمین جلسه علنی شورای شهر گرگان گفت: در کشور ساخت و ساز‌های شهری مناسب معلولین، نابینایان و کم بینایان در حد مطلوب وجود ندارد و گلستان هم از این امر مستثنی نیست، اما در ده سال اخیر رسیدگی به مشکلات بخش معلولین در دستور کار شهرداری‌ها قرار گرفت و تا رسیدن به فضای شهری ایده آل و قابل بهره مندی برای نیاز‌های همه‌ی شهروندان فاصله زیاد است.

وی گفت: شهرداری گرگان برای مناسب سازی فضای شهری برای معلولین و طیف‌های مختلف شهروندان تلاش خود را انجام می‌دهد و با احداث اولین پارک ویژه معلولین و توان یابان در دستور کار شهرداری قرار دارد که مکان یابی این طرح انجام شد.

دادبود ادامه داد: این پارک اولین گام در این بخش است که با ساماندهی معابر وبا توجه بر ساخت وساز ساختمان‌ها با الزامات متفاوت برای ایجاد شرایط مناسب فضای شهری برای نابینایان و معلولین انجام می‌شود و پس از تجهیز به دستگاه‌های اختصاصی در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

دادبودگفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های فکری و توانمند‌های هنری و فرهنگی نابینایان و کم بینایان در سطح شهر بیشتر استفاده کنیم تا شهروندان از این پتانسیل بهره‌مند شوند.

شهردار گرگان گفت:: آماده سازی تردد نا بینایان با طراحی معابر از این زمان در دستور کار شهرداری و شهرداران مناطق با الویت رسیدگی به میدان‌های شهرداری قرار می‌گیرد.

اقبال مسئول انجمن نابینایان گرگان در این جلسه با انتقاد از اعضای شورای شهر و شهرداری گفت:: تا کنون چندین بار در جلسه علنی شورای شهر پیگیر مشکلات نابینایان و کم بینایان شدم، اما متاسفانه به مشکلات این بخش رسیدگی نشد.

اقبالی افزود: نابینایان و کم بینایان در سطح معابر شهر با چاله‌های ایجاد شده با مشکل مواجه هستند و موانع جدیدی در مسیر تردد وجود دارد.

وی گفت: آسانسور‌های برقی و پل‌های عابر پیاده قطعی برق دارد و همچنین در سطح شهر نابینایان و کم بینایان از امکانات سالن‌های ورزشی محروم هستند.

یوسفی عضو شورای شهر گرگان گفت: مسئولین در بخش پیشگیری از نابینایی به وظایف خود عمل کنند و مشکلات نابینایان را بصورت جدی پیگیری شود.

مرتضوی عضو دیگر شورای شهر می‌گوید: با توجه به آمار تکان دهنده‌ی تعداد نا بینایان در بخش آموزش پیشگیری با فاجعه روبه رو هستیم.
این جلسه با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مسئول انجمن نابینایان و کم بینایان گرگان برگزار شد.

انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار