معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ میلیون قطعه ماهی کلمه رهاسازی کردیم، گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان گلستان از نیمه مهرماه آغاز و تا نیمه فرودین ماه به مده ۶ ماه ادامه دارد.

۲۰ میلیون قطعه ماهی کلمه امسال در دریای خزر رهاسازی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ محسن یحیایی در دومین جلسه توجیهی ناظرین صید پره استان اظهار داشت: تاکنون و با گذشت 2 هفته از آغاز فصل صید تلاش‌های انجام شده از سوی ناظران صید پره قابل تقدیر است و امیدواریم تا پایان فصل صید بدون به وجود آمدن مشکلی به کار نظارت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به وظایفی که برعهده این ناظران در هنگام صید قرار دارد، اظهار کرد: ناظران باید همه تلاش خود را کنند که در زمان صید به جز کارشناسان صید و خود ناظر، افراد غیر کنار ساحل حضور نداشته باشند.

یحیایی با بیان اینکه ناظران باید فرم گزارش خود را با دقت و به صورت کامل پر کنند، اظهار داشت: اندازه و سایز ماهی‌های صید شده حتما باید در فرم گزارش قید شود. همچنین ناظران با نظارت درست خود سعی کنند همه مراحل صید، حمل و رهاسازی ماهیان به خصوص ماهیان خاویاری که ممکن است در تور صیادان بیافتند، به بهترین شکل انجام شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گلستان درباره مهم‌ترین اتفاقاتی که تاکنون در صید امسال رخ داده، اظهار داشت: رهاسازی فوک خزری از مهم‌ترین رویدادهای صید امسال بود که با کمک صیادان گلستانی و کارشناسان مرکز درمانی تحقیقاتی فوک خزری به دریا بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه رهاسازی ماهی کلمه می‌تواند ارتباط مستقیم با صید فیل‌ماهی داشته باشد، گفت: در سال جاری 20 میلیون قطعه ماهی کلمه رهاسازی کردیم چرا که ماهی کلمه غذای فیل‌ماهی است و به این روش می‌توان فیل‌ماهی را به سمت ساحل کشاند و نسبت به تامین مولد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر استان اقدام کرد.

یحیایی اظهار کرد: فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از نیمه مهرماه آغاز شده و تا نیمه فرودین ماه به مده 6 ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار