مکان‌های عمومی و تفریحی بویژه پارک‌ها به عنوان محلی امن برای سرگرمی و بازی کودکان است، اما گاهی سهل انگاری و نبود نظارت کافی باعث حادثه‌ای ناگوار می‌شود.

کودک دو ساله گرگانی قربانی چه شد؟ مسئولان شهری گرگان چه می گویند؟ + عکس

به گزارش گلستان ۲۴؛ چهارشنبه هفته گذشته حادثه‌ای تلخ در پارک کودک ناهار خواران گرگان رخ داد که دل هر شنونده‌ای را به درد آورد، حادثه تلخی که تا مدت‌ها در ذهن‌ها می‌ماند و قلب‌های بسیاری را آزرده می‌کند.

برای پیگیری و اطلاع از کم و کیف ماجرا به همراه آتش نشانان و امداد رسانان حاضر در صحنه به مکان وقوع حادثه رفتیم.

 

دهانه چاه فاظلاب ۳۰ در ۳۰ بود

قره قاشی مدیرعامل آتش نشانی گرگان گفت: ساعت ۱۴:۱۷ دقیقه روز چهارشنبه هفته گذشته به آتش نشانی در خصوص گم شدن کودک اطلاع رسانی شد و همکاران ایستگاه شماره ۶ در محل حادثه حضور یافتند.

8865747_684

قره قاشی ادامه داد: ماموران آتش نشانی با مشکوک شدن به حفره چاه فاضلاب شروع به تخریب دهانه چاه فاضلاب ۸ متری کردند تا دید بهتری داشته باشند که با شی شناوری روبرو شدند و بعد از تلاش ۱ ساعته توانستند کودک را به خارج از چاه منتقل کنند.

وی ادامه داد: بر روی پسر دو ساله به محض خروج از چاه فاضلاب اقدامات احیایی انجام شد، اما کودک نبض نداشت و اقدامات کافی نبود.

8865749_678

آتش نشان امداد رسان هم گفت: ابعاد دهانه چاه فاضلاب ۳۰ در ۳۰ بود و برای خارج کردن بچه یکی از همکاران مان به داخل چاه رفت سپس توانستیم کوک را به خارج از چاه منتقل کنیم.

8865748_383

به سراغ شهردار گرگان رفتیم، علیرضا دادبود بیان کرد: روز پنجشنبه جلسه‌ای با هدف ارائه گزارش عملکرد نهاد‌هایی مربوطه برای علت این حادثه برگزارشد و در این جلسه عوامل سازمان آتش نشانی، ایمنی شهرداری گرگان و معاون سازمان سیما و منظر شهرداری گرگان حضور داشتند.

8865746_677

وی گفت: همچنین از آنجایی که این مکان و دیگر مکان‌های این چنینی تحت نظارت ناظرین و پیمانکاران هست پیمانکار مربوطه نیز در این جلسه حضور داشت تا علت این حادثه با ابعاد مختلف بررسی شود.

شهردار گرگان افزود: این موضوع با ورود دادستان پیگیری می‌شود و قطعا دستگاه قضا بعد از شناسایی متخلف یا متخلفین برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.

دادبود اضافه کرد: همچنین در برخی نقاط شهر با مشکل سرقت درپوش فاضلاب‌ها مواجه هستیم و البته تذکرات لازم برای ترمیم و تهیه آن‌ها به پیمانکاران داده شده بود و مقرر شد تا در اسرع وقت اقدام کنند.

8865741_509

 

آیا همه درپوش های فاظلاب به سرقت می روند؟

البته در عین حال تصاویر رسیده به باشگاه خبرنگاران جوان نشان می‌دهد در برخی نقاط شهر درپوش فاضلاب‌ها قصه‌های دیگری جز سرقت دارند مانند شکسته شدن درپوش فاضلاب کوچه بهارستان هفتم.

 

8865996_258

8865997_123

حجت الاسلام حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این باره گفت: عاملان وقوع این حادثه تلخ در هر سطحی که باشند شامل برخورد جدی قضایی خواهند شد و باید منتظر بررسی نهایی و دقیق باشیم.

برخی خانواده‌ها هم در این باره گفتند: حادثه ناگوار پیش آمده باعث استرس و نگرانی ما شده و این موضوع نیازمند نظارت و رسیدگی فوری است.

8865742_313

خانم دیگری هم از بی توجهی مسئولان نسبت به نبود درپوش فاضلاب در این مکان عمومی انتقاد کرد و گفت: امکاناتی مانند روشنایی هم در این مکان کم است و مسئولان باید با سرعت بیشتری به این موضوع رسیدگی کنند.

قطعا کودک دو ساله قربانی برخی اشتباهات شده، اما پیگیری هر چه سریعتر مسئولان و رسیدگی و نظارت‌های بیشتر می‌تواند بخش بسیار ناچیزی از این اشتباه جبران ناپذیر را مرحم باشد.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار