مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با انتقاد از روند ساخت و ساز در محور ناهارخوران گرگان گفت: صدور رای ماده ۱۰۰ و هموار کردن مسیر ساخت و ساز در این محور جفا به آیندگان است.

ساخت و ساز در محور ناهارخوران ممنوع شد!!

به گزارش گلستان24؛‌ عبدالرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محور ناهارخوران یک محور توریستی و طبیعی در مرکز استان نیست بلکه یک محور فرهنگی و اجتماعی است و دستگاه های اجرایی مکلف هستند نسبت به رعایت قانون و مقررات در این محور اقدام  کنند.

وی افزود: نمایندگان استانداری، شهرداری و وزارت دادگستری سه عضو اصلی کمیسیون ماده ۱۰۰ هستند که با صدور بعضی از آرا مسیر ساخت و ساز در محور ناهار خوران را هموار کرده اند.

وی صدور آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساخت و ساز در این محور را جفا به آیندگان دانست و ادامه داد: محور ناهارخوران از دهه ۸۰ دارای طرح جامع «بافت شهر» بوده که این طرح به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسیده و به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

ساخت و ساز در محور ناهارخوران ممنوع شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با یادآوری اینکه بر اساس این مصوبه و ابلاغ آن به تمام دستگاه های اجرایی از سال ۱۳۸۴ ساخت و ساز در محور ناهارخوران ممنوع شده است، تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم افرادی حقیقی و حقوقی در محور ناهارخوران اقدام به ساخت و ساز کرده اند و کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها در بعضی از موارد با صدور جریمه این ساخت و سازها را به رسمیت شناخته است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: این ساخت و سازها توسط برخی از افراد ذینفوذ در استان و شهر گرگان در حالی انجام می شود که منابع طبیعی و محیط زیست استان گلستان در مقابل این ساخت و سازها و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی و محیط زیست سکوت کرده اند و باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار