رئیس حوزه هنری استان گلستان خبرداد:

رئیس حوزه هنری استان گلستان از برگزاری جشنواره ملی «کاریکاتور و کاریکلماتور» در علی آبادکتول خبر داد و گفت: آئین اختتامیه این جشنواره ۲۸ آذر ماه است.

جشنواره ملی «کاریکاتور و کاریکلماتور» در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ نقی محمدنژاد در گفتگویی اظهار کرد: جشنواره ملی «کاریکاتور و کاریکلماتور» با مشارکت حوزه هنری استان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول برگزار می شود.

وی مهلت ارسال آثار هنرمندان را ۲۸ آبان ماه اعلام کرد و گفت: علاقمندان به شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به دبیرخانه جشنواره هم است، ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری استان گلستان از اسلام هراسی، استکبار ستیزی، ایران هراسی، ظهور و سقوط اندیشه ها و فقه های اسلامی، داعش و تکفیری، تهاجم فرهنگی و شیوه های مبارزه با تهاجم فرهنگی به عنوان محورهای جشنواره ملی «کاریکاتور و کاریکلماتور» نام برد.

وی از برگزاری سالانه سه کارگاه آموزشی و تعدادی نمایشگاه آثار هنری کاریکاتور خبر داد و افزود: پیش از برگزاری این دوره های آموزشی، علاقمندان با فراخوانی به این هنر دعوت می شوند.

محمدنژاد با بیان اینکه این دوره های آموزشی به صورت هدفمند برگزار می شود، اضافه کرد: بسیاری از آثار تولیدی نمایشگاه های کاریکاتور استان، خروجی همین دوره های آموزشی است.

وی تولیدات هنرمندان در این کارگاه های آموزشی را دست کم ۲۰ اثر برشمرد و افزود: برخی آثار هنری تولید شده در همین دوره های آموزشی در جشنواره های ملی هم حائز رتبه شده اند.

رئیس حوزه هنری استان گلستان کاریکاتور را یکی از هنرهای تاثیرگذار رشته تجسمی دانست و ادامه داد: این هنر به قدری اهمیت دارد که بسیاری از سران کشور دنیا درباره آن اظهار نظر می کنند. مشابه اثر یکی از هنرمندان گلستانی که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آن واکنش نشان داده بود.

وی در خاتمه با بیان اینکه کاریکاتور زبان چالشی دارد، یادآور شد: فرهنگسازی و طرح مشکلات اجتماعی، زیست محیطی و شهری را می توان از طریق این هنر برای مردم بیان کرد.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار