استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: در توزیع اعتبارات شهرستان‌ها، باید رویکردها تغییر کند و مؤلفه‌هایی مانند برخورداری یا عدم برخورداری، توسعه‌یافتگی و عدم توسعه‌یافتگی در نظر گرفته شود.

شاخص‌های توزیع اعتبارات شهرستانی نیازمند تغییر است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در نشست بررسی چالش‌ها و نظارت بر توزیع اعتبارات شهرستان بندرگز اظهار کرد: توزیع اعتبارات شهرستانی باید با در نظر گرفتن مواردی مانند برخورداری یا عدم برخورداری، توسعه‌یافتگی و عدم توسعه‌یافتگی انجام شود تا منطقی‌تر باشد.

وی افزود: ملاک توزیع اعتبارات نباید فقط جمعیت و مساحت باشد و باید شرایط و ویژگی‌های هر شهرستان در توزیع اعتبارات مدنظر قرار گیرد.

استاندار گلستان اعتبارات شهرستان بندرگز را ناکافی دانست و تصریح کرد: باید از راهه‌ای جایگزین به دنبال تقویت آن باشیم.

هاشمی گفت: برخی از پروژه‌هایی که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات، سال‌های زیادی بلاتکلیف مانده است باید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: جذب اعتبارات ملی در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌های اجرایی باید با وزارتخانه‌های مربوطه تعامل مطلوبی داشته باشند.

به گفته هاشمی، جذب اعتبارات ملی در دستگاه‌های اجرایی نیازمند پیگیری جدی مدیران است، در این زمینه برخی از دستگاه‌های اجرایی خوب عمل کرده‌اند اما تعدادی نیز عقب هستند و باید تلاش مضاعفی در جذب این اعتبارات به کار گرفته شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار