مدیرکل شیلات گلستان گفت: امسال ۲ هزار و ۵۰۰ تن میگو در استان تولید می‌شود که ۸۰ درصد آن به بازارهای جهانی صادر خواهد شد.

 ۸۰ درصد میگوی استان گلستان روانه بازارهای جهانی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدجواد قدس‌علوی در نشست با مدیران دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اظهارداشت: از اردیبهشت ماه پرورش میگو در سایت گمیشان آغاز شده است.

وی افزود: ‌امسال تولید میگو از پیش‌بینی‌ها فراتر رفته و به بیش از 2 هزار و 500 تن رسیده است که از این میزان  بیش از 80 درصد میگو گلستان صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بیان داشت: صادرات میگو استان امسال 55 درصد رشد داشته است که این امر نقش بسزایی در رشد صادرات غیرنفتی استان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: به‌رغم مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل تلاش داریم میزان صادرات از طریق کریدور ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان را افزایش دهیم و بیش از پیش در بازارهای روسیه و چین حضور داشته باشیم.

قدس‌علوی گفت: 2 واحد عمل‌آوری استان کدهای صادراتی  IR و EC اتحادیه اروپا را دریافت کرده‌اند و می‌توانیم از این پس محصولات خود را در بازارهای جهانی با برند استان به فروش برسانیم.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر گمرک اینچه‌برون با سایر دستگاه‌های مرتبط خاطرنشان کرد: مرز اینچه‌برون می‌تواند به عنوان مسیر صادرات میگوی جنوب به آسیای میانه و حتی اروپا، با امنیت بیشتر و هزینه کمتر مطرح باشد.

مدیرکل شیلات استان با اشاره به وجود 5 مرکز فعال فرآوری میگو در استان گفت: صادرات میگو امسال 13 میلیون دلار ارزآوری برای استان خواهد داشت.

وی درباره کشورهای مقصد صادرات میگو استان خاطرنشان کرد: کشورهای ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، عمان، اسپانیا و غیره از جمله مقاصد صادرات میگو استان هستند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار