مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان نگران کننده است، گفت: بیش از ۱۰۸ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند در حالی‌که به همین تعداد افراد هم نیازمند حمایت هستند.

 تعداد معلولان در استان گلستان ۲ برابر متوسط کشوری است

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با بیان اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان نگران کننده است، اظهارداشت: بیش از 108 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش این نهاد قرار دارند در حالی‌که به همین تعداد افراد هم نیازمند حمایت هستند.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 962 سازمان مردم نهاد در استان گفت: از این تعداد 2 هزار و 660 مورد از آنها، هیئت‌های مذهبی هستند که ظرفیت‌های خوبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد به عنوان بازوان اقماری در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند به توانمندسازی جامعه کمک کنند.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ معلولیت در استان گفت: تعداد معلولان در استان گلستان 2 برابر متوسط کشوری است. دراین استان بیش از 7 هزار نابینا و کم بینا وجود دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: شرایط اجتماعی ما بسیارسخت است و باید برای خدمات‌رسانی به مردم شبانه‌روزی تلاش کنیم.

چراغعلی با بیان اینکه شرایطی که در چندماه اخیر به وجود آمده، فشار زیادی به اقشار ضعیف و محروم وارد کرده است، اظهارداشت: در این وضعیت فشار بیشتری به اقشار ضعیف وارد می‌شود. ما امروز در جنگی قرار داریم که با برنامه‌ریزی و تدبیر می‌توانیم با سرفرازی از آن خارج شویم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار