در اکثر شهرهای بزرگ، افزایش حجم ترافیک تبدیل به یک معضل مهم برای مردم جامعه شده است مانند شهرستان گرگان که موارد متعددی در پیدایش آن سهیم هستند.

ترافیک در کوی تختی گرگان معضلی مهم برای ساکنان و عابران

به گزارش گلستان 24 ؛ یکی از محلات گرگان به نام  کوی ویلا برای مدت طولانی است که چنین مشکلی دارد و ما هم بر اساس گزارش های ارسالی مردم سری به این محل زدیم تا از نزدیک موضوع را بررسی کنیم.

آقای ابراهیمی یکی از رانندگان حاضر در محل مورد نظر  گفت: در روبروی مدارس  ماشین ها پارک دوبل انجام می دهند که  سبب ترافیک شده  و حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد که روان شود و اوج ترافیک در ساعات تعطیلی مدارس  رخ میدهد.

8899601_630

تجمع مدارس و ادارات عوامل اصلی ترافیک

همچنین رضوانی  یکی از والدین فرزندان هم گفت: نبود پارکینگ، جای مخصوص پارک سرویس مدارس،  محدود نبودن پارک در دو طرف خیابان و تمرکز مدارس و ادارات بر این مشکل بیشتر دامن زده است که حتی در شرایط خاص و اضطراری هم نمی توان از این خیابان عبور کرد و یا آمبولانس وارد شود.

8899606_660

آبشناس معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گرگان نظر گفت:  ترافیک سنگین کوی تختی یکی از مشکلاتی است  که مردم و شهروندان برای مدت طولانی با این موضوع در گیر هستند و دلایل  آن تمرکز سازمانهای اداری و وجود مدارس دولتی و غیر دولتی در این محدوده است .

8899602_561

آبشناس ادامه داد :  یکی از راهکارها برای تمرکززایی انتقال بخش های دولتی و آموزش و پرورش به سایت اداری است  .

وی ادامه داد : شهر گرگان به دلیل شهر برخوردار،  آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی گلستان سهم کمتری از بودجه ملی برای بازسازی مدارس دارند و باید سازمان برنامه و بودجه استان تلاش بیشتری در این حوزه داشته باشد تا سهم درآمدی بالاتری را دریافت و با تقسیم سرانه آموزشی در نقاط مختلف شهر چه در حوزه دولتی و غیر این  مشکل برطرف شود .

 

راهکارهایی برای کاهش بار ترفیک

 

آبشناس گفت : در شورای ترافیک شهر مصوب شد تا با حضور سازمانهای اداری  و آموزش و پرورش کمیته ای تشکیل شود تا بتوان برنامه های بلند مدت را برای این تمرکز زدایی انجام  شود.

 تربتی نژاد رییس آموزش و پرورش گرگان هم در خصوص این ترافیک گفت: با توجه به بررسی های انجام شده در این شهرستان زمین هایی به مساحت 2 هزار مترمربع برای ساخت و ساز مدارس وجود ندارد و همین امر باعث شده است تا ما همچنان از فضای آموزشی قبلی برای ساخت مدارس جدید استفاده کنیم .

8899603_504

تربتی نژاد ادامه داد : اگر چنین شرایطی در اطراف و حاشیه شهر وجود داشته باشد و در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد و اعتبار لازم تامین شود ما هم  از این طرح ها استقبال خواهیم کرد و یقینا در کاهش ترافیک تاثیر گذار خواهد بود .

 

بسطامی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گرگان گفت: ترافیک سنگین در این کوی وجود دارد که میتوان به کمک نصب تابلوی پارک ممنوع و ایجاد پارکینگ در منطقه ترافیک را کاهش داد.

8899604_860

وی ادامه داد:  همچنین شاغلین نهادهای دولتی با پارک در پارکینگ نهاد مربوطه  میتوانند نقش موثری در کاهش حجم ترافیک ایفا کنند.

انتهای پیام / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار