گنبد:

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌ها و کتاب‌های موجود در گنبدکاووس نسبت به جمعیت این شهرستان کم است، گفت: دو کتابخانه عمومی مشارکتی در گنبدکاووس تاسیس می‌شود.

۴۱۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ علیرضا مجاهدی‌راد امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر گنبدکاووس دارای چهار کتابخانه عمومی و بالغ بر 67 هزار نسخه کتاب برای استفاده علاقه‌مندان است، اظهار کرد: بالغ بر 4 هزار و 100 نفر از مردم گنبدکاووس به عنوان عضو رسمی کتابخانه‌های گنبدکاووس از کتاب‌های موجود در این اماکن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در طی هفت ماه گذشته بالغ بر 24 هزار و 375 نسخه کتاب از سوی اعضای کتابخانه‌های عمومی در گنبدکاووس به امانت گرفته شده است، افزود: در حال حاضر دو کتابخانه غیرفعال داریم که با حمایت‌های معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس به زودی آنها را فعال کرده و در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان خواهیم گذاشت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه با همکاری کمیته امداد و جمعیت هلال احمر شهرستان دو کتابخانه مشارکتی دیگر نیز به بهره‌برداری خواهیم رساند، خاطرنشان کرد: مکاتبات مرتبط با این موضوع با مرکز استان و پایتخت کشور صورت گرفته است که امیدواریم به زودی با اخذ مجوز و الزامات تاسیس این دو کتابخانه آنها را راه‌اندازی کنیم.

مجاهدی‌راد با اشاره به سرانه پائین مطالعه در سطح شهرستان گنبدکاووس و البته سراسر استان گلستان، اضافه کرد: همه مسوولان و مردم باید دست در دست هم دهیم تا با ترویج فرهنگ کتابخوانی و رونق مطالعه در سطح شهرستان ضمن غنابخشی به این حوزه در ارتقای رفتار مبتنی بر فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش آگاهی جامعه کمک کنیم.

وی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: باید از این فرصت برای ساختارمند کردن مطالعه در میان اقشار مختلف مردم و همچنین نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سبد برنامه‌های مدیران و مسوولان استفاده کرد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار