مدیر کل منابع کتابخانه های عمومی کشور:

مدیر کل منابع کتابخانه‌های عمومی کشور از نیاز سنجی و تهیه کتاب برای مردم اهل سنت در استان‌هایی که مقیم اهل سنت دارند خبر داد.

تهیه کتاب با توجه به نیاز‌های مردم اهل سنت در استان‌های دارای مقیم اهل سنت

به گزارش گلستان ۲۴؛ عبدالهی فر مدیر کل منابع کتابخانه های عمومی کشور در هفته کتاب و کتابخوانی در گلستان گفت: طرح تهیه کتاب برای مردم اهل سنت در استان هایی که مقیم اهل سنت دارند نیازمند نیاز سنجی با توجه به رده سنی است.

وی افزود: کارشناسان ما با حضور در این مناطق و بر آورد نیازهای مردم منطقه کتاب در کتابخانه ها فراهم خواهند کرد.

وی ادامه داد: بسته های حمایتی برای مناطق محروم را نیز در برنامه داریم که در این بسته‌ها ۷۰ عنوان کتاب وجود دارد و برای ۱۲۰ کتابخانه نهادی در مناطق محروم ارسال خواهد شد.

مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در حال حاضر حدود 3 هزار و 600 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی در کشور فعالیت می‌کند که 20 درصد آنها مشارکتی است.

رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه‎ های استان ادامه داد: مهمترین راه برای رسیدن به مطالعه پایدار افزایش سرانه مطالعه است که برای رسیدن به آن، لازم است که همه دستگاه‌ها به ویژه نهادهای فرهنگی همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی رضوی و استقبال خوب علاقه‌ مندان گفت: 4 هزار نفر در سال 95، 17 هزار نفر در سال گذشته و 31 هزار نفر امسال در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

استاندار گلستان نیز گفت: زیر ساخت های مناسب در حوزه کتاب در استان کم است و باید با ورود خیرین در این حوزه و کمک دولت شاهد بهبود زیر ساخت ها باشیم تا کتاب در سبد خرید مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار