رئیس پلیس راهور گلستان:

رئیس پلیس راهور گلستان از افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادفات شهرهای استان خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادفات شهرهای گلستان/ پلاک گذاری ۷ هزار خودروی جدید در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ایوب شرافتی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: رسانه نقش بی‌بدیل و غیرقابل انکاری را در موضوع کاهش تصادفات و بهبودی فرهنگ ترافیک دارد.

وی ادامه داد: هنوز به وضعیت مطلوب نرسیدیم اما از سال 1384 تاکنون اتفاقات بزرگی در حوزه کاهش تصادفات و راهنمایی و رانندگی در سطح کشور و به مراتب در استان گلستان رخ داده است.

رئیس پلیس راهور گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی از سال 1391 تا پایان سال 1396 در تعداد نفرات جان باخته و مجروحان در شهرها دارای شیب کاهشی بوده‌ایم.

شرافتی گفت: در هفت ماه نخست امسال تصادفات فوتی شهرهای استان 25 درصد افزایش داشته اما تعداد مجروحان دو درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از تعداد جانباختگان این مدت 13 درصد زن و 87 درصد مرد بوده‌اند وو 6 شهرستان گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، علی‌آبادکتول، کردکوی و بندرگز در جان باختکان تصادفات رانندگی دارای افزایش بوده  سایر شهرها کاهش داشته یا تغییری نداشته‌اند.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: بیشترین افزایش از نظر درصد علی‌آبادکتول با افزایش 125 درصدی داشته و از نظر تعداد نفرات گرگان با هشت نفر کشته بیشتر در این مدت بیشترین تعداد کشته‌ها را داشته است.

شرافتی بیان کرد: بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم با 68 درصد بوده که در موضوع عدم توجه به جلو علل متعددی موثر است و تلفن همراه بیشترین نقش را در عدم توجه جلوی راننده به جلو دارد.

وی گفت: 89 درصد کشته‌های تصادفات شهرهای استان موتورسیکلت و عابر پیاده بوده که 40 درصد عابر و 49 درصد موتورسیکلت‌سوار بوده است.

رئیس پلیس راهور گلستان تاکید کرد: 84 درصد رانندگان مقصر در تصادفات دارای گواهینامه و 16 درصد فاقد گواهینامه رانندگی بوده‌اند که غالب آن موتورسیکلت‌سوار بوده‌اند.

شرافتی گفت: 76 درصد از رانندگانی که مقصر حادثه رانندگی بوده‌اند بین 15 تا 45 سال سن داشته و بیشترین تصادفات در ساعت سه بامداد تا 9 شب با 60 درصد بوده است.

وی اضافه کرد: در هفت ماه ابتدای سال 7 هزار وسیله نقلیه پلاک گذاری جدید شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور گلستان تصریح کرد: خودروهای وارداتی به استان گلستان در این مدت 62 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

شرافتی متذکر شد: در حوزه صدور گواهینامه بیش از 20 هزار جلد گواهینامه جدید را صادر کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در حوزه کاهش تصادفات و فرهنگ‌سازی ترافیک نباید تنها پلیس دغدغه داشته باشد و تمام دستگاه‌ها بخصوص آموزش و پرورش نیز باید وارد عرصه شوند و این تقاضا در حالی است که همه سعی می‌کنند نقشی در این عرصه داشته باشند اما برای رسیدن به نتایج بزرگ و موثر نیازمند اقدامات جهادی هستیم.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار